Czerwcowa premiera
Wyniki za pierwsze trzy miesiące tego roku wspierała dobra sprzedaż „Cyberpunka 2077” wraz z dodatkiem „Widmo wolności”. Mimo 100 mln zł wydanych na inwestycje w przyszłe projekty, spółce udało się osiągnąć dodatnie przepływy pieniężne. Piotr Nielubowicz, CFO CD Projektu, zasygnalizował, że na wyniki za II kwartał 2025 r. pozytywny wpływ może mieć zaplanowana na 5 czerwca premiera gry „Cyberpunk 2077: Ultimate Edition” na najnowszej konsoli Nintendo Switch 2.
Czy rzeczywiście wpływ tej premiery może być widoczny? – Podejrzewam, że tak. Przy okazji „Wiedźmina 3” wejście na konsole Nintendo odpowiadało bodajże za kilkanaście procent przychodów tamtego okresu. Oczywiście wówczas mieliśmy do czynienia z większym nasyceniem ówczesnych konsol, choć z drugiej strony obecnie będzie sprzyjał fakt, że „Cyberpunk 2077” będzie miał premierę NS2 w nielicznym gronie dostępnych gier – komentuje Mateusz Chrzanowski, ekspert z Noble Securities. Wskazuje, że zgodnie z szacunkami sprzedaż Nintendo Switch 2 może sięgnąć nawet 15–20 mln sztuk w tym roku.
– Przy takich liczbach ulokowanie dodatkowych 5 mln kopii „CP77” nie powinno stanowić wyzwania. Pamiętajmy też, że w okresie premiery mówilibyśmy o pełnej cenie za grę w kwocie 70 USD, więc to na pewno będzie istotny czynnik dla tegorocznych wyników – podkreśla analityk.
Wyniki CD Projekt pod lupą
W I kwartale 2025 r. skonsolidowane przychody CD Projektu wyniosły około 226 mln zł, a zysk netto 86 mln zł. W I kwartale 2024 r. przychody też wynosiły 226 mln zł, a zysk netto 100 mln zł. Natomiast zysk operacyjny w tym roku jest wyższy. Wyniósł 95,6 mln zł wobec 81,2 mln zł w I kwartale zeszłego roku.