Reklama

Wielkie cięcia u Volkswagena

Nawet na 40 mld euro wyceniane są koszty dieslowej afery w Volkswagenie. Koncern został zobowiązany do ogłoszenia akcji przywoławczej w Europie dla 8,5 mln aut.

Publikacja: 18.10.2015 16:45

Wielkie cięcia u Volkswagena

Foto: Bloomberg

Koszty są tak ogromne, ponieważ koncern będzie musiał wydać pieniądze nie tylko na samo usunięcie oprogramowania umożliwiającego manipulowaniem składem chemicznym emisji, ale na takie modyfikacje, które umożliwią obniżenie poziom zawartości trujących gazów w spalinach. Kolejnym kosztem są procesy sądowe, które, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych będą niezwykle kosztowne.

Wiadomo, że odłożone 6,5 mld euro nie wystarczy na pokrycie wydatków. Dlatego nieuniknione jest cięcie kosztów. Wiadomo, że koncern rozważa zmniejszenie zatrudnienia pracowników mających umowy na czas określony. Pod uwagę brane jest również skrócenie ich czasu pracy - ale to w wypadku, gdyby okazało się, że sprzedaż zacznie spadać. W komunikatach koncern zapewnia, „robi wszystko, by uniknąć zwolnień". Volkswagen zatrudnia w Niemczech 6 tys. pracowników na umowach czasowych. Gdyby więc okazało się, że nie jest potrzebna ich praca w pełnym wymiarze, jej czas zostanie skrócony, a za niewykorzystane godziny zapłaci państwo w ramach programu „Kurtzarbeit".

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama