IDC: rynek tabletów w III kwartale skurczył się o 12,6 proc.

W III kw. na świecie sprzedało się według IDC 48,7 mln tych urządzeń.

Publikacja: 06.11.2015 16:43

IDC: rynek tabletów w III kwartale skurczył się o 12,6 proc.

Foto: Bloomberg

To czwarty kwartał spadków z rzędu. Tradycyjne tablety wciąż są kanibalizowane przez coraz większe smart fony, wydłuża się także czas korzystania z nich – użytkownicy nie wymieniają ich już tak często na nowsze jak wcześniej.

Zdaniem analityków IDC w ciągu najbliższych 18 miesięcy rozpędzi się jednak rynek tabletów 2x1, który na razie rósł powoli, w jednocyfrowym tempie. – Pierwsza generacja tych urządzeń nie wywołała na rynku nowego trendu, bo były to produkty pełne kompromisów zarówno jeśli chodzi o systemy operacyjne, jak i same urządzenia, które przez to nie były akceptowalne dla większości biznesowych klientów. Nowe odsłony tych urządzeń prezentują już jednak inną jakość w tych dwóch obszarach i oczekujemy, że zarówno użytkownicy domowi, jak i biznesowi sprawią, iż sprzedaż wzrośnie – komentuje Tom Mainelli z IDC.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca