Reklama

Bridgestone zakończył rozbudowę fabryki w Stargardzie

Bridgestone Corporation zakończył 6 listopada drugi etap budowy fabryki opon do samochodów ciężarowych w Stargardzie.

Publikacja: 06.11.2015 21:52

Rozbudowany zakład Bridgestone Stargard produkuje 3600 opon do samochodów ciężarowych i autobusów dz

Rozbudowany zakład Bridgestone Stargard produkuje 3600 opon do samochodów ciężarowych i autobusów dziennie.

Foto: Fotorzepa, Robert Przybylski RP Robert Przybylski

Inwestycja warta 120 mln euro zwiększyła produkcję zakładu z 2500 do 3600 opon dziennie. Zatrudnienie wzrosło o 170 osób do 835.

Zakład o powierzchni 147 tys. m kw. jest jednym z dwóch należących do japońskiego koncernu w Europie produkujących opony do samochodów ciężarowych i autobusów oraz jedynym poza Japonią, wytwarzającym niskoprofilowe opony do samochodów ciężarowych. W Stargardzie produkowane są również (do 1700 dziennie) pasy do bieżnikowania opon.

Decyzja o budowie pierwszego etapu fabryki o wartości 210 mln euro zapadła w 2006 roku, dwa lata później, w październiku, ruszyła produkcja, a planową wydajność osiągnęła w styczniu 2009 roku. Opony ze Stargardu trafiają na rynki Europy oraz państw WNP. Na pierwszy montaż wysyłane jest 40 proc. produkcji.

Bridgestone Corporation ma w Polsce 4 zakłady produkcyjne. Łączne inwestycje koncernu sięgnęły 536 mln euro. Jeżeli udział Bridgestone w europejskim rynku będzie rósł, japoński koncern nie wyklucza dalszych inwestycji w Stargardzie. Inwestor dysponuje w tym mieście działką pozwalającą na poważną rozbudowę zakładu.

W Polsce działają cztery fabryki opon (po jednej mają Goodyear, Michelin), które w 2014 roku wyprodukowały 35,5 mln opon samochodowych, o blisko 9 proc. więcej niż rok wcześniej. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego podaje, że łączne inwestycje producentów opon w działające w Polsce zakłady wyniosły od lat dziewięćdziesiątych ponad 7,7 mld zł.

Reklama
Reklama

W Polsce sprzedaż opon do samochodów ciężarowych zbliży się w tym roku do 900 tys. sztuk.

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama