Inwestycja warta 120 mln euro zwiększyła produkcję zakładu z 2500 do 3600 opon dziennie. Zatrudnienie wzrosło o 170 osób do 835.

Zakład o powierzchni 147 tys. m kw. jest jednym z dwóch należących do japońskiego koncernu w Europie produkujących opony do samochodów ciężarowych i autobusów oraz jedynym poza Japonią, wytwarzającym niskoprofilowe opony do samochodów ciężarowych. W Stargardzie produkowane są również (do 1700 dziennie) pasy do bieżnikowania opon.

Decyzja o budowie pierwszego etapu fabryki o wartości 210 mln euro zapadła w 2006 roku, dwa lata później, w październiku, ruszyła produkcja, a planową wydajność osiągnęła w styczniu 2009 roku. Opony ze Stargardu trafiają na rynki Europy oraz państw WNP. Na pierwszy montaż wysyłane jest 40 proc. produkcji.

Bridgestone Corporation ma w Polsce 4 zakłady produkcyjne. Łączne inwestycje koncernu sięgnęły 536 mln euro. Jeżeli udział Bridgestone w europejskim rynku będzie rósł, japoński koncern nie wyklucza dalszych inwestycji w Stargardzie. Inwestor dysponuje w tym mieście działką pozwalającą na poważną rozbudowę zakładu.

W Polsce działają cztery fabryki opon (po jednej mają Goodyear, Michelin), które w 2014 roku wyprodukowały 35,5 mln opon samochodowych, o blisko 9 proc. więcej niż rok wcześniej. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego podaje, że łączne inwestycje producentów opon w działające w Polsce zakłady wyniosły od lat dziewięćdziesiątych ponad 7,7 mld zł.

W Polsce sprzedaż opon do samochodów ciężarowych zbliży się w tym roku do 900 tys. sztuk.