Okres świąt Bożego Narodzenia to dla operatorów komórkowych nadal najlepszy okres sprzedaży urządzeń takich jak smartfony.
– Okres świąteczny jest dla nas zdecydowanie najlepszy. Podobnie zresztą jak dla innych operatorów telekomunikacyjnych i branż. Gdyby porównywać z „normalnym" czasem, sprzedaż rośnie nam nawet o połowę – mówi Michał Paschalis-Jakubowicz, członek zarządu ds. marketingu Orange Polska.
Tuż po świętach już tradycyjnie wszyscy operatorzy komórkowi w kraju ogłaszają natomiast wyprzedaż. Decydują się na taki rodzaj komunikacji oferty nie bez powodu. Podstawowym kryterium przy wyborze operatora komórkowego dla 41 proc. respondentów jest cena, jaką płacą za usługi – wynika z badania przeprowadzonego wśród polskich konsumentów na potrzeby raportu Ericsson ConsumerLab.
Z dorocznego badania przeprowadzonego z kolei przez PBS i Indicator dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że 95 proc. Polaków uważa cenę za ważną przy podejmowaniu decyzji o wyborze operatora. 89 proc. badanych uważa zaś za istotny element atrakcyjność promocji i rabatów, a 78 proc. – atrakcyjne telefony w ofercie operatora.
Czym są poświąteczne wyprzedaże urządzeń końcowych: sposobem na pozbycie się zalegających w magazynach urządzeń i okazją dla konsumentów czy może hasłem przyciągającym do sklepów operatorów użytkowników po okresie prezentów pod choinkę?