Reklama

KE wszczyna dochodzenie w sprawie Apple, Mety i Google. Grożą im gigantyczne kary

Giganci cyfrowi podejrzewani są o łamanie Aktu o rynkach cyfrowych i grozi im kara do 10 procent obrotu.

Publikacja: 25.03.2024 13:08

Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej odpowiedzialna za kwestię „Europa na miarę ery cyfrowej” i k

Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej odpowiedzialna za kwestię „Europa na miarę ery cyfrowej” i komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager (po lewej) oraz komisarz UE ds. rynku wewnętrznego Thierry Breton (po prawej) organizują konferencję prasową na temat dochodzeń UE w sprawie Apple, Google i Meta w ramach nowego prawa cyfrowego

Foto: AF

Pod kątem naruszeń DMA (Digital Markets Act – Aktu o rynkach cyfrowych) badana będzie działalność Alphabet (właściciel Google), Apple i Mety na rynkach Unii Europejskiej. Poinformowała o tym komisarz ds. konkurencji.

- Komisja wszczęła dziś pięć dochodzeń w sprawie braku zgodności na mocy ustawy o rynkach cyfrowych (DMA). Dotyczą one zasad Alphabet dotyczących sterowania w Google Play i własnych preferencji w wyszukiwarce Google, zasad Apple dotyczących sterowania w App Store oraz wyboru przeglądarek i zmiany ustawień domyślnych, a także „modelu płatności lub zgody” Meta. Podejrzewamy, że proponowane przez trzy firmy rozwiązania nie są w pełni zgodne z DMA. Przeanalizujemy teraz przestrzeganie przez spółki przepisów DMA, aby zapewnić otwarte i konkurencyjne rynki cyfrowe w Europie – powiedziała Margrethe Vestager, komisarz ds. konkurencji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Co dalej z prezesem UKE? Zanosi się na bezkrólewie
Biznes
Antydronowa gorączka, porozumienie ws. TikToka i chińskie elektryki z UE
Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Reklama
Reklama