Zakłada ona, że w ciągu najbliższych pięciu lat marki należące do koncernu wprowadza na rynek 20 kolejnych modeli z napędem elektrycznym lub hybryd typu plug-in ładowanych z gniazdka. Volkswagen będzie także działał na rzecz poprawienia współpracy polityki i biznesu dla rozwoju branży motoryzacyjnej.
- W obszarach ważnych dla przyszłej motoryzacji Europa musi przejąć technologiczne przewodnictwo i razem z politykami stworzyć odpowiednie przepisy - stwierdził szef koncernu Matthias Müller na tradycyjnym noworocznym spotkaniu zorganizowanym przez koncern w Brukseli. Przykładowo bez współdziałania przemysłu i administracji rządowej trudno będzie rozbudować infrastrukturę ładowania dla pojazdów elektrycznych. Tymczasem zdaniem Müllera, w Europie pilnie potrzebna jest sieć szybkiego ładowania prądem o mocy 150 kW. - Zaufanie klientów do samochodów elektrycznych będzie rosło, gdy na ich potrzeby powstanie widoczna i działająca infrastruktura – podkreślił Müller.