Biznes testuje na klientach, co są w stanie kupić w ramach abonamentu

Aż 60 proc. z nas korzysta już z usług subskrypcyjnych. Ten model sprzedaży podbija kolejne branże, a eksperci wskazują, że firmy będą „testować” poziom akceptacji dla rozszerzania zakresu tych usług.

Aktualizacja: 02.11.2023 06:06 Publikacja: 02.11.2023 03:00

Korzystamy z hulajnóg i rowerów w subskrypcji, a w jej ramach zamawiamy też posiłki tzw. diety pudeł

Korzystamy z hulajnóg i rowerów w subskrypcji, a w jej ramach zamawiamy też posiłki tzw. diety pudełkowej.

Foto: Adobe Stock

XaaS (Anything as a Service), czyli oferowanie produktów i usług w formie abonamentu, staje się coraz popularniejsze. Analizy EY wskazują, że aż 90 proc. firm z badanych branż albo rozważa, albo już wprowadziło model subskrypcyjny. Blisko co piąte przedsiębiorstwo z tej drugiej grupy czerpie z tej formuły sprzedaży nawet 80 proc. przychodów. O dynamicznym wzroście tego rynku świadczą też dane Statista – wynika z nich, że w br. jego globalna wartość sięgnie przeszło 222 mld dol. (wzrost o ponad 16 proc.), a w ciągu najbliższych siedmiu lat przekroczy 1 bln dol.

Pozostało 92% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!