Łącznie w krajach Unii (bez Malty) i EFTA sprzedano 1 093 565 pojazdów, w samej Unii wzrost wyniósł 6,2 proc. do 1 061 150. "To wynik krzepiący na przyszłość, bo tendencja wzrostu na rynku jest stabilna" - uznała organizacja w komunikacie.
W 2015 r. rynek krajów UE i EFTA poprawił się o 9,2 proc. do ponad 14,2 mln sztuk.
W styczniu najlepiej wypadły Włochy (+17,4 proc.) i Hiszpania (+12,1), w największych krajach Unii wzrost był bardziej umiarkowany, we Francji o 3,9 proc., w Niemczech o 3,3 i w W.Brytanii o 2,9 proc. Wśród mniejszych rynków największy wzrost osiągnęły Irlandia (33,6 proc.), przed Cyprem (25,9), Słowacją (19,7), Portugalią (17,7), Rumunią (16,5) Finlandią (14,9), Węgrami (14,1), Słowenią (13,3) i Czechami (11,9).
Polski rynek uplasował się w środku peletonu, ze wzrostem o 7,2 proc. do 29 673 sztuk.
Sprzedaż zmalała w Holandii (-14,4), Belgii (-6,3), na Łotwie (-5,1), w Chorwacji (-4,7) i w Grecji (-2,5).