Firma oponiarska dokonująca racjonalizacji swego działu produktów dla ciężarówek wyjaśniła, że likwidacja zakładu nastąpi bez wręczania wypowiedzeń 330 pracownikom, którym zaproponuje przeniesienie do innych ośrodków produkcyjnych. „Duże potrzeby w zakresie rekrutacji w innych fabrykach w okolicy, które muszą przyjąć 400 pracowników produkcyjnych w ciągu 3 lat ułatwią przeniesienia w ramach firmy" — podkreślono w komunikacie.

Michelin postanowił ponadto zreorganizować swój dział inżynierii, co spowoduje likwidację 164 miejsc pracy do końca 2018 r., również bez wypowiedzeń. „Wszystkim pracownikom działu inżynierii, w większości pracownikom kadrowym w obrębie projektu z Clermont-Ferrand zostanie zaproponowany plan dobrowolnych przeniesień". Na sfinansowanie tej operacji grupa zaksięguje w bilansie I półrocza odpis nadzwyczajny 55 mln euro.

Odrębnie zainwestuje 90 mln euro w zwiększenie konkurencyjności 3 zakładów: w Clermont-Ferrand, Cataroux La Combaude i Les Gravanches. Grupa ma we Francji 18 ośrodków produkcji, które postanowiła wzmocnić. W maju 2015 zawarła ze związkami w Roanne pakt o przyszłości przewidujący podjęcie produkcji opon z wyższej półki do samochodów osobowych i furgonetek. W 2013 r. zapowiedziała przeniesienie produkcji opon do dużych ciężarówek z Joué-les-Tours (Indre-et-Loire) do Roche-sur-Yon (Vendée), gdzie powstanie bardziej konkurencyjny wyspecjalizowany ośrodek przemysłowy. Akcje spółki zyskały w Paryżu 1,5 proc.