Marazm w Solarze

Kolejny miesiąc nie przynosi odbicia sprzedaży w odzieżowej firmie. W lutym przychody Solara wzrosły tylko symbolicznie.

Publikacja: 10.03.2016 15:22

W lutym Solar wypracował 11,7 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, czyli o 2,6 proc. mniej niż rok temu. W tym salony własne i outlety przyniosły 6,8 mln zł przychodów, tyle samo co rok temu. Narastająco po dwóch miesiącach Solar ma 22,2 mln zł skonsolidowanych przychodów, o 3,7 proc. więcej niż rok temu. W tym salony własne i outlety zwiększyły sprzedaż o 1,3 proc., do 15,3 mln zł.

Poznańska firma, specjalizująca się w drogiej odzieży dla kobiet, wprawdzie nie rozwija powierzchni sprzedaży tak jak jej konkurencja (Simple czy Monnari), ale też nie notuje wzrostów efektywności sprzedaży. O ile Solar od kilku już lat tkwi na poziomie 140 mln zł przychodów rocznie (zamiast zapowiadanych w prospekcie emisyjnym w 2012 r. ponad 200 mln zł), to Simple i Monnari systematycznie zwiększają przychody. Ostatnio mocną poprawę sprzedaży i wyników notuje też Deni Cler, należące do Grupy Vistula.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca