Marazm w Solarze

Kolejny miesiąc nie przynosi odbicia sprzedaży w odzieżowej firmie. W lutym przychody Solara wzrosły tylko symbolicznie.

Publikacja: 10.03.2016 15:22

W lutym Solar wypracował 11,7 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, czyli o 2,6 proc. mniej niż rok temu. W tym salony własne i outlety przyniosły 6,8 mln zł przychodów, tyle samo co rok temu. Narastająco po dwóch miesiącach Solar ma 22,2 mln zł skonsolidowanych przychodów, o 3,7 proc. więcej niż rok temu. W tym salony własne i outlety zwiększyły sprzedaż o 1,3 proc., do 15,3 mln zł.

Poznańska firma, specjalizująca się w drogiej odzieży dla kobiet, wprawdzie nie rozwija powierzchni sprzedaży tak jak jej konkurencja (Simple czy Monnari), ale też nie notuje wzrostów efektywności sprzedaży. O ile Solar od kilku już lat tkwi na poziomie 140 mln zł przychodów rocznie (zamiast zapowiadanych w prospekcie emisyjnym w 2012 r. ponad 200 mln zł), to Simple i Monnari systematycznie zwiększają przychody. Ostatnio mocną poprawę sprzedaży i wyników notuje też Deni Cler, należące do Grupy Vistula.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Dyskusja o bezpieczeństwie Europy Środkowej i Wschodniej w Warszawie
Biznes
Donald Trump ostro krytykuje Elona Muska. „On po prostu oszalał”
Biznes
Przedsiębiorczy, czyli zaradny i pracowity
Biznes
Fala bankructw. Niemiecki rząd tnie podatki. Napięcia między USA a Chinami