Samsung ujawniła, że na te modele aparatów złożono najwięcej zamówień w historii sprzedaży smartfonów Galaxy w Europie.
Składanie zamówień przedsprzedażowych w Europie rozpoczęło się kilka godzin po ogłoszeniu wprowadzenia tych modeli na rynek (21 lutego) i zakończyło 10 marca. Okazało się, że sprzedaż Galaxy S7 i S7 edge była przynajmniej 2,5 razy wyższa niż sprzedaż któregokolwiek innego wcześniejszego urządzenia serii Galaxy.
– W pierwszych dwóch dniach przedsprzedaży główny sprzedawca detaliczny w Wielkiej Brytanii odnotował rekordową liczbę zamówień na Galaxy S7 i S7 edge w przedsprzedaży. Wartość ta jest aż 200 proc. wyższa niż w przypadku ubiegłorocznych zamówień na Galaxy S6 i S6 edge – informuje koncern.
Koreańczycy podkreślają, że szczególnie popularna jest wersja „edge". Zamówienia przedsprzedażowe na to urządzenie stanowią aż 65 proc. wszystkich zamówień w Europie. Nowatorskie rozwiązanie z zakrzywionym ekranem, wykorzystane przez Samsunga już w poprzednim modelu Galaxy S6 edge, oferuje wygodne skróty do kontaktów, aplikacji i często używanych ustawień aparatu fotograficznego, takich jak tryb selfie i tryb zdjęć panoramicznych, właśnie na wygiętej krawędzi wyświetlacza. Ale wiele wskazuje na to, że nie tylko nowatorska technologia przyciągnęła kupujących. Samsung zastosował bowiem również specjalną promocję – w ramach przedsprzedaży za pośrednictwem sklepu on-line Samsung oraz wybranych operatorów i partnerów detalicznych klienci dostają gratis zestaw Samsung Gear VR, czyli gogli wirtualnej rzeczywistości, których rynkowa cena to ponad 700 zł. Przedstawiciele koncerny zdradzają, że w związku z rekordowymi wynikami przedsprzedaży S7 zapotrzebowanie na zestaw Gear VR na niektórych rynkach europejskich przewyższa podaż.
– To wskazuje na ogromne zainteresowanie użytkowników naszymi smartfonami klasy premium na dojrzewającym rynku europejskim – zaznacza Jean-Daniel Ayme, wiceprezes działu mobilnego Samsung Europe.