Reklama
Rozwiń
Reklama

Polskich firm nie stać na inwestycje? GUS pokazuje, kto ma na to fundusze

Największe spółki były w zeszłym roku liderami nowych inwestycji. Rozpoczęły ponad 70 proc. z nich. Najmniejsze, choć jest ich najwięcej – zdecydowały się zaledwie na co dwunastą.

Publikacja: 27.04.2023 03:00

Polskich firm nie stać na inwestycje? GUS pokazuje, kto ma na to fundusze

Foto: Bloomberg

219 mld zł wydały na inwestycje w zeszłym roku firmy, w których pracuje od dziesięciu osób i które prowadzą księgi rachunkowe. Najwięcej przeznaczyły na ten cel firmy największe, w których pracuje od 250 osób – ponad 162 mld zł, a najmniej małe i średnie (od 10 do 49 pracowników) – 18 mld zł. Tak wynika z danych GUS na temat firm, które prowadzą księgi rachunkowe. Takich przedsiębiorstw jest w Polsce niespełna 50 tys. Wśród nich są także firmy z branży finansowej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Miliardy dla startupów, UE uderza w eksport Chin i walka z korupcją w Kijowie
Biznes
Afera korupcyjna na Ukrainie, tania energia, Pekin puszcza oko do Madrytu
Biznes
Sebastian Kondracki: Bielik AI ma już milion pobrań. I w żadnym wypadku nie jest na sprzedaż
Patronat Rzeczpospolitej
Samodzielność to nowa waluta przyszłości
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Pożyczki z SAFE zagrożone, odwet Brukseli na Chinach i zwolnienie z relokacji
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama