Tesla ma samochód dla klasy średniej

Tesla przedstawiła nowy model samochodu. Model 3 ma pomóc amerykańskiej spółce zdobyć serca i portfele klasy średniej.

Publikacja: 02.04.2016 15:50

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Foto: AFP

Model 3 jest mniejszą wersją luksusowego modelu S i ma kosztować od 35 tys. dolarów za wersję podstawową. Za model S trzeba zapłacić ponad 70 tys. Tesla chce sprzedawać swoje samochody także na skalę masową i nowy model ma to zapoczątkować. Pierwsze samochody Model 3 maja trafić do salonów już pod koniec 2017 roku - zapowiedział Elon Musk, właściciel koncernu Tesla. Do regularnej sprzedaży samochody trafią w 2018 roku.

Nowy samochód Tesli ma pokonywać na jednym ładowaniu 346 km i w sześc sekund osiągać prędkość 100 km. Samochód przeznaczony będzie dla pięciu osób. Ma przypominać Model S, ale ma mieć nieco bardziej sportową i unowocześnioną sylwetkę.

Tesla chce rozbudować sieć stacji z superchargerami, które pozwolą szybko naładować baterie Model 3. Elon Musk zapowiada, że prowadzi rozmowy, by ładowarki znajdowały się także w pobliżu hoteli, restauracji czy sklepów. Na razie tylko w USA, ale Tesla nie chce się tylko ograniczać do Stanów Zjednoczonych.

W niespełna 48 godziny po prezentacji Tesla przyjęła 180 tys. zamówień na nowy samochód. Elon Musk na Twitterze poinformował, że ma ich już ponad 230 tys.

Akcje koncernu mocno drożały na Wall Street i obecnie kosztują niespełna 230 dolarów. W lutym jedna akcja koncernu warta byłą nieco ponad 140 dolarów.

Do 2020 roku Tesla chce sprzedawać 500 tys. samochodów rocznie.

Niskie ceny benzyny oraz wysokie koszty wytwarzania baterii sprawiają jednak, że producenci samochodów elektrycznych przegrywają konkurencję z producentami samochodów spalinowych. Według danych branżowych sprzedaż samochodów elektrycznych i hybrydowych spadła w dwóch pierwszych miesiącach tego roku o 9 proc.

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne