Będzie w nim produkował elektryczne układy kierownicze dla takich marek jak BMW, Fiat, Ford, Opel czy Peugeot oraz Citroen. Inwestycja ma obecnie wartość 70 mln zł i w najbliższych pięciu latach będzie dalej rozbudowywana.
W połowie roku firma otworzy na terenie nowego zakładu swoje europejskie Centrum Techniczne. Będzie tam prowadzić prace badawczo-rozwojowe nad najnowszymi typami systemów sterowania pojazdów - od budowy prototypów po testy na nowo powstałym torze testowym. Będą tam również opracowywane programy związane z tworzeniem autonomicznych pojazdów, nad którymi Nexteer już pracuje ze swoimi klientami. W początkowej fazie w Centrum będzie pracować 50 specjalistów. Do roku 2017 ich liczba zwiększy się dwukrotnie. Firma już w pierwszym kwartale rozpoczęła rekrutację m.in. inżynierów mechaników, projektantów CAD/CAM, testerów oprogramowania, inżynierów elektroników oraz projektantów obwodów.
Nexteer Automotive skupia się obecnie na produkcji układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym, które – według analiz firmy – do 2025 roku niemal całkowicie wyprą tradycyjne układy hydrauliczne dzięki zmniejszeniu zużycia paliwa, ekologii czy poprawieniu bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
- W Polsce znaleźliśmy idealne warunki do stworzenia Centrum Technicznego, nie tylko z uwagi na tworzenie nowego zakładu produkcyjnego, ale ze względu na doskonałych specjalistów, bliskie położenie uczelni technicznych a także dobre warunki do inwestycji ze strony lokalnych władz oraz Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej – powiedział Laurent Bresson, prezes Nexteer Automotive. - Inżynierowie w naszym Centrum Technicznym będą mieli możliwość projektowania i rozwijania najbardziej zaawansowanych typów systemów sterowniczych, które wyznaczają trendy w zakresie bezpieczeństwa i komfortu prowadzenia samochodów – dodaje Ryszard Iskra, dyrektor ds. technicznych Nexteer Automotive Poland.
Zakłady Nexteer Automotive w Polsce produkują obecnie niemal trzy miliony kolumn i układów kierowniczych rocznie. Są one montowane w m.in. w modelach: BMW i3 (pierwszy w pełni elektryczny model bawarskiego koncernu), BMW Mini, Alfa Romeo MiTo, Fiat 500, Opel Adam, Corsa i Insignia oraz Citroen C3 i DS3. Od roku 2010 roku koncern zainwestował już w Europie niemal 400 milionów złotych, głównie w polskie zakłady. Pierwsza fabryka firmy w Europie powstała w Tychach w roku 1997, kolejna w 2006 roku w Gliwicach.