619 salonów Orange Polska działało w Polsce na koniec września br. – podał operator w odpowiedzi na pytania „Rz”. To oznacza, że w ciągu 12 miesięcy liczba fizycznych punktów obsługi klienta operatora skurczyła się o 42 (6 proc.). Rok temu Orange Polska miał bowiem 661 salonów.

Tendencję do ograniczania tradycyjnej sieci sprzedaży widać na rynku telekomunikacyjnym od lat. Dla operatorów to najpierw inwestycja w cyfrowe narzędzia, a potem oszczędności. „Zmieniające się trendy rynkowe i zachowania klienckie wskazują, że konsumenci coraz chętniej korzystają ze zdalnych kanałów dystrybucji, a co za tym idzie, rozwijamy nasze rozwiązania cyfrowe i narzędzia dostępne na naszej stronie internetowej” – podaje Orange Polska.

W mniejszym stopniu tendencję do niwelowania liczby salonów widać po publicznie dostępnych danych w T-Mobile. Play, po przejęciu UPC, decyzję o strukturze punktów obsługi klientów ma przed sobą. Żaden z tych telekomów nie zdradził nam, jak zmieniła się sieć salonów grupy w ostatnim roku.