Reklama

Producenci wzywają 630 tys. pojazdów do warsztatów serwisowych

Niemieckie koncerny motoryzacyjne muszą wezwać do swoich warsztatów serwisowych 630 tys. pojazdów w celu zmiany sposobu działania instalacji do oczyszczania spalin - poinformował niemiecki minister transportu Alexander Dobrindt.

Publikacja: 22.04.2016 17:17

Producenci wzywają 630 tys. pojazdów do warsztatów serwisowych

Foto: 123rf.com

"Dobrowolne" porozumienie zawarte między producentami a resortem transportu dotyczy tylko dopuszczonych do ruchu w Niemczech niemieckich marek Audi, Mercedes, Opel, Porsche i Volkswagen. W przypadku producentów marek zagranicznych decyzje muszą podjąć właściwe urzędy w tych krajach.

Dobrindt powiedział, że akcja "optymalizacji silników" w ramach gratisowego serwisu ma być przeprowadzona do końca roku.

Powołana w zeszłym roku przez ministerstwo transportu komisja po przebadaniu ponad 50 modeli stwierdziła, że w 22 z nich instalacje do oczyszczania spalin ustawione były w taki sposób, że filtry działały dopiero od pewnej temperatury powietrza.

Minister zastrzegł, że tzw. okno cieplne jest zgodne z unijnymi przepisami. Producenci uzasadniają stosowanie tych rozwiązań koniecznością chronienia silnika. Federalny Urząd Pojazdów Mechanicznych (KBH) uważa jednak, że instrumenty ochronne mogą być jedynie wymówką uzasadniającą przekroczenie dopuszczalnego limitu emisji spalin.

Dobrindt zaznaczył, że oprócz znanych wcześniej czterech modeli VW w innych badanych samochodach nie stwierdzono nielegalnego oprogramowania powodującego, że emisja tlenków azotu podczas prób testowych jest niższa od emisji podczas jazdy w ruchu ulicznym.

Reklama
Reklama

Niemiecki minister transportu powołał komisję po ujawnieniu w zeszłym roku przez władze USA skandalu z manipulowaniem przez Volkswagena pomiarem spalin. Koncern z Wolfsburga przyznał się we wrześniu do instalowania oprogramowania umożliwiającego manipulowanie pomiarem spalin w czterocylindrowych silnikach dieslowskich o mniejszej pojemności - 1,6 litra i 2 litry.

"Dobrowolne" porozumienie zawarte między producentami a resortem transportu dotyczy tylko dopuszczonych do ruchu w Niemczech niemieckich marek Audi, Mercedes, Opel, Porsche i Volkswagen. W przypadku producentów marek zagranicznych decyzje muszą podjąć właściwe urzędy w tych krajach.

Dobrindt powiedział, że akcja "optymalizacji silników" w ramach gratisowego serwisu ma być przeprowadzona do końca roku.

Reklama
Biznes
SoftBank sprzedaje akcje Nvidii. Zainwestuje miliardy w sztuczną inteligencję
Biznes
Warren Buffett przekazuje miliardy i stanowisko CEO. Nadchodzi nowa era Berkshire
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama