Reklama

Polskie spółki technologiczne wciąż nie zawodzą

Branża miała udany początek roku. Kolejne kwartały też zapowiadają się dobrze, ale w marże bije wzrost kosztów.

Publikacja: 05.05.2022 21:00

Polskie spółki technologiczne wciąż nie zawodzą

Foto: Adobe Stock

Trwa sezon publikacji raportów za I kwartał 2022 r. Wyniki pokazały już m.in. Asseco BS oraz Asseco SEE. Obie przebiły oczekiwania rynku. Podobnie jak spółka matka: Asseco Poland. 25 maja opublikuje raport za I kwartał, ale już znany jest szacunkowy zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej. Przekroczył 108 mln zł. Był wyższy niż rok temu i przebił oczekiwania.

Spółki z grupy Asseco oraz takie firmy jak Ailleron czy DataWalk są notowane na giełdzie, zdaniem analityków ich notowania mają potencjał do wzrostu. Podobnie w przypadku dystrybutorów sprzętu IT. Rekordowe wyniki w ostatnich kwartałach wypracowała grupa AB. Deklaruje, że utrzyma mocne tempo. Dobrze radzą sobie też tacy dystrybutorzy jak Action, NTT System czy Asbis. W biznes tego ostatniego uderzył wybuch wojny, bo gros obrotów Asbisu pochodzi z krajów byłego ZSRR. Mimo to jego przychody w I kwartale spadły tylko o 5 proc., do 694,6 mln dolarów. Co więcej, mimo spadku przychodów grupa zwiększyła rentowność, wypracowując zysk netto na poziomie 16 mln dolarów, czyli o 6 proc. wyższy niż rok temu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Patronat Rzeczpospolitej
Horizon4Poland’25 – największy matchmaking w Polsce!
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama