Reklama

KIA: Groźny konkurent dla weteranów kombi

Kia Motors wchodzi w segment D pierwszym w swej historii autem w wersji kombi. W polskich salonach będzie do oglądania i kupowania od połowy września

Aktualizacja: 04.09.2016 11:01 Publikacja: 04.09.2016 10:09

Kia Optima Sportswagon - pierwsze kombi koreańskiego producenta

Foto: materiały prasowe

Kia jako jedyna marka w Europie zwiększyła w ostatnich 8 latach sprzedaż z 295 tys. samochodów w 2011 r. do spodziewanych 430 tys. w 2016 r. W bieżącym roku wzrost ten wyniesie ok. 12 proc. Po 6 miesiącach sprzedano 229,6 tys. sztuk, co dało 2,8 proc. udziału rynkowego; 60 proc. samochodów powstaje w Europie. Szlagierem handlowym jest najnowszy Sportage IV (prawie 90 tys. w ciągu 7 miesięcy).

Segment D w Europie wykazuje stabilność, przypada nań 8 proc. udziału rynkowego od 2014 r. mimo wzrostu popularności SUV i wynosi ok. 1,3 mln pojazdów rocznie. Na wersje kombi przypada z grubsza połowa, na klientów flotowych dwie trzecie zakupów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama