Reklama

KIA: Groźny konkurent dla weteranów kombi

Kia Motors wchodzi w segment D pierwszym w swej historii autem w wersji kombi. W polskich salonach będzie do oglądania i kupowania od połowy września

Aktualizacja: 04.09.2016 11:01 Publikacja: 04.09.2016 10:09

Kia Optima Sportswagon - pierwsze kombi koreańskiego producenta

Foto: materiały prasowe

Kia jako jedyna marka w Europie zwiększyła w ostatnich 8 latach sprzedaż z 295 tys. samochodów w 2011 r. do spodziewanych 430 tys. w 2016 r. W bieżącym roku wzrost ten wyniesie ok. 12 proc. Po 6 miesiącach sprzedano 229,6 tys. sztuk, co dało 2,8 proc. udziału rynkowego; 60 proc. samochodów powstaje w Europie. Szlagierem handlowym jest najnowszy Sportage IV (prawie 90 tys. w ciągu 7 miesięcy).

Segment D w Europie wykazuje stabilność, przypada nań 8 proc. udziału rynkowego od 2014 r. mimo wzrostu popularności SUV i wynosi ok. 1,3 mln pojazdów rocznie. Na wersje kombi przypada z grubsza połowa, na klientów flotowych dwie trzecie zakupów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Tesla z zyskiem mniejszym o 23 procent. Musk ostrzega przed „trudnym” okresem
Biznes
Ciepłownie odegrają ważną rolę w transformacji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Biznes
Prawnik dzieci Solorza o odwołaniach w Cyfrowym Polsacie: były podstawy
Reklama
Reklama