KIA: Groźny konkurent dla weteranów kombi

Kia Motors wchodzi w segment D pierwszym w swej historii autem w wersji kombi. W polskich salonach będzie do oglądania i kupowania od połowy września

Aktualizacja: 04.09.2016 11:01 Publikacja: 04.09.2016 10:09

Kia Optima Sportswagon - pierwsze kombi koreańskiego producenta

Foto: materiały prasowe

Kia jako jedyna marka w Europie zwiększyła w ostatnich 8 latach sprzedaż z 295 tys. samochodów w 2011 r. do spodziewanych 430 tys. w 2016 r. W bieżącym roku wzrost ten wyniesie ok. 12 proc. Po 6 miesiącach sprzedano 229,6 tys. sztuk, co dało 2,8 proc. udziału rynkowego; 60 proc. samochodów powstaje w Europie. Szlagierem handlowym jest najnowszy Sportage IV (prawie 90 tys. w ciągu 7 miesięcy).

Segment D w Europie wykazuje stabilność, przypada nań 8 proc. udziału rynkowego od 2014 r. mimo wzrostu popularności SUV i wynosi ok. 1,3 mln pojazdów rocznie. Na wersje kombi przypada z grubsza połowa, na klientów flotowych dwie trzecie zakupów.

Pozostało 91% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji