Ford zrezygnował z produkcji kompaktowych pojazdów rodzinnych dla rynków wschodzących

Ford zrezygnował z projektu produkcji kompaktowych pojazdów rodzinnych dla wschodzących rynków (Chiny, Indie) — podali przedstawiciele sektora motoryzacji

Aktualizacja: 04.09.2016 12:26 Publikacja: 04.09.2016 12:03

Ford zrezygnował z produkcji kompaktowych pojazdów rodzinnych dla rynków wschodzących

Foto: Bloomberg

Na te dwa kraje miała przypaść większość produkcji od 2018 r. nowej gamy 8500, składającej się z sedana klasy premium, hatchbacka i pojazdu sportowo-użytkowego — ujawniły dwie osoby znające bezpośrednio plany amerykańskiego koncernu. Miały być produkowane w Indiach, a także w Brazylii, Rosji i Tajlandii.

Ford ogłosił swą decyzję dostawcom w lipcu, wcześniej General Motors odroczył plan uruchomienia w Indiach produkcji rodziny kompaktowych pojazdów rodzinnych za 5 mld dolarów. Ford zamierza obecnie przeprojektować w latach 2020-21 w Indiach modele EcoSport, Figo i Figo Aspire — podały dwie inne osoby.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne