Zebrane dane wskazują, że polscy biznesmeni i menedżerowie to pracoholicy. Jedynie co dziesiąty z badanych nie pracuje w weekendy. W przypadku właścicieli firm odsetek pracujących w soboty i niedziele jest jeszcze większy - sięga aż 97 proc.
Raport SW Research wskazuje, że w tygodniu niemal połowa z nas pracuje ponad 8 godzin. Co piąty pracownik wyższego szczebla robi tak również w dni wolne. Eksperci twierdzą, że takie zaangażowanie zawodowe to efekt m.in. wzrostu popularności urządzeń mobilnych. - Urządzenia takie dają nam nieograniczone możliwości. Dzięki smartfonom i tabletom możemy pracować poza biurem, z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. To nowy styl w biznesie - mówi Dariusz Marnic, manager w Huawei Polska.
Badania potwierdzają tę tezę. Tylko jedna trzecia respondentów przyznała, że pracuje wyłącznie stacjonarnie. Co piąty pracuje tylko mobilnie, a niemal połowa łączy pracę stacjonarną z mobilną.
SW Research przeanalizował jak dokładnie wykorzystujemy smartfony, tablety i notebooki. Okazuje się, że 47 proc. z nas używa telefonu komórkowego do wysyłania i odbierania maili, a 38 proc. do łączności z internetem. Co 10 przedsiębiorca sięga po tablet w celu prowadzenia wideokonferencji, a co piąty korzysta z notebooka, by podpisywać dokumenty online.
Huawei sprawdził, czego biznes oczekuje od urządzeń mobilnych. Okazuje się, że 42 proc. ankietowanych przywiązuje kluczową uwagę do dobrej baterii, a 30 proc. - dużego ekranu z wysoką rozdzielczością. 46 proc. badanych jako i pożądaną cechę wskazało ponadto na szybkość transmisji danych i stały dostęp do internetu. Co ciekawe, co trzeci respondent nie potrzebuje do pracy na takich urządzeniach mobilnych aplikacji biurowych.