Zebrane dane wskazują, że polscy biznesmeni i menedżerowie to pracoholicy. Jedynie co dziesiąty z badanych nie pracuje w weekendy. W przypadku właścicieli firm odsetek pracujących w soboty i niedziele jest jeszcze większy - sięga aż 97 proc.

Raport SW Research wskazuje, że w tygodniu niemal połowa z nas pracuje ponad 8 godzin. Co piąty pracownik wyższego szczebla robi tak również w dni wolne. Eksperci twierdzą, że takie zaangażowanie zawodowe to efekt m.in. wzrostu popularności urządzeń mobilnych. - Urządzenia takie dają nam nieograniczone możliwości. Dzięki smartfonom i tabletom możemy pracować poza biurem, z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. To nowy styl w biznesie - mówi Dariusz Marnic, manager w Huawei Polska.

Badania potwierdzają tę tezę. Tylko jedna trzecia respondentów przyznała, że pracuje wyłącznie stacjonarnie. Co piąty pracuje tylko mobilnie, a niemal połowa łączy pracę stacjonarną z mobilną.

SW Research przeanalizował jak dokładnie wykorzystujemy smartfony, tablety i notebooki. Okazuje się, że 47 proc. z nas używa telefonu komórkowego do wysyłania i odbierania maili, a 38 proc. do łączności z internetem. Co 10 przedsiębiorca sięga po tablet w celu prowadzenia wideokonferencji, a co piąty korzysta z notebooka, by podpisywać dokumenty online.

Huawei sprawdził, czego biznes oczekuje od urządzeń mobilnych. Okazuje się, że 42 proc. ankietowanych przywiązuje kluczową uwagę do dobrej baterii, a 30 proc. - dużego ekranu z wysoką rozdzielczością. 46 proc. badanych jako i pożądaną cechę wskazało ponadto na szybkość transmisji danych i stały dostęp do internetu. Co ciekawe, co trzeci respondent nie potrzebuje do pracy na takich urządzeniach mobilnych aplikacji biurowych.

Huawei zaprezentował wyniki badań przy okazji premiery swojego najnowszego sprzętu - Huawei MateBooka, urządzenia łączącego funkcjonalność tabletu z wydajnością notebooka. Wyposażono go w 12 calowy ekran o szerokim kącie widzenia dochodzącym do 160 stopni. Za pomocą rysika MatePen można nie tylko podpisywać dokumenty na dotykowym ekranie, ale także tworzyć skomplikowane rysunki czy schematy, bo rysik rozpoznaje 2048 poziomów czułości. MatePen może służyć jednocześnie jako pilot do prezentacji lub laserowy punktor.

Premierze MateBooka towarzyszy start kampanii online „Work smart not hard", która promuje nowoczesny styl pracy. - Z badań wynika, że Polacy pracują bardzo ciężko. W kampanii „Work smart not hard" pokażemy, że można pracować nie tyle ciężko, ile mądrze. Wchodzimy w segment biznesowy, proponując naszym klientom nie tylko wydajne, mobilne urządzenie 2w1 – MateBooka i świetnego smartfona Mate 8. Dajemy coś znacznie więcej – porady i doświadczenie uznanych biznesmenów, a także możliwość wspólnego rozwijania swojej kreatywności w biznesie - dodaje Dariusz Marnic.