Anwil poinformował we wtorek, że zaczął wdrażać kodeks dla wszystkich dostawców i podwykonawców z nim współpracujących.
Kodeks adresowany jest do wszystkich dostawców i podwykonawców współpracujących z Anwilem, włocławską spółką, jedną z największych w krajowej branży chemicznej i jedynej z tego segmentu produkującej suspensyjny polichlorek winylu, wykorzystywany m.in. do produkcji profili budowlanych i rur wodociągowych.
Jak przypomniał Anwil, spółka ta wdraża kolejne inicjatywy w obszarach, które zgodnie z przyjętą nam normą ISO 26000 obejmują działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, jak np. ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.
Informując o wdrożeniu „Kodeksu postępowania dla dostawców Anwil", spółka podkreśliła, że dokument ten „ma stanowić vademecum współpracy" z dostawcami, „dzięki któremu włocławska spółka będzie miała pewność, że partnerzy, z którymi kooperuje przestrzegają obowiązujących w całej grupie Orlen standardów, a oferenci ubiegający się o możliwość zdobycia kontraktu będą mieć pełną świadomość oczekiwań wobec nich".
„Łańcuch dostaw stanowi jeden z kluczowych czynników sukcesu rynkowego. Jednak jego rola jest daleko większa niż tylko zapewnienie stałej redukcji kosztów związanych z zakupami surowców, czy usług. Transparentność procesów, wchodzących w jego skład jest bowiem jednym z elementów postrzegania danej firmy, o którym decydują przecież także informacje dotyczące tego z kim, i w jaki sposób dane przedsiębiorstwo współpracuje" – podkreśliła dyrektor ds. zakupów w Anwilu Anna Waszkiewicz.