Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Mariusz Czerwiński: Aplikacja, która ułatwi kontakt z lekarzem

Dzięki platformie Medivio lekarze mogą prowadzić online cały szereg usług zdrowotnych, czyli przeprowadzać wywiad z pacjentem i diagnozować go - mówi Mariusz Czerwiński, członek zarządu Telemedycyjna Silvermedia.

Aktualizacja: 20.09.2016 13:47 Publikacja: 20.09.2016 12:51

#RZECZoBIZNESIE: Mariusz Czerwiński: Aplikacja, która ułatwi kontakt z lekarzem

Foto: Rzeczpospolita

Telekomunikacja odgrywa w dzisiejszych czasach niezwykle ważną rolę w medycynie. Szybki kontakt ze służbą zdrowia w wielu przypadkach może uratować życie. Firmy medyczne korzystają z coraz bardziej zaawansowanych technologii, by przyspieszyć pierwszą pomoc i usprawnić kontakt pacjenta z lekarzem. Jedną z nich jest nowa aplikacja telemedyczna Medivio, stworzona przez Telemedycyjna Silvermedia we współpracy z Grupą Adamed.

- Chcemy, żeby telemedycyna w Polsce zaistniała jako regularna forma kontakty lekarza z pacjentem, ponieważ widzimy obecnie niszę w tym zakresie i wierzymy, że stworzona przez nas pierwsza certyfikowana przychodnia telemedyczna jest odpowiedzią na wyzwania, z którymi zmaga się w tej chwili medycyna w Polsce – mówi Mariusz Czerwiński.

- Chcemy, żeby telemedycyna w Polsce zaistniała jako regularna forma kontakty lekarza z pacjentem, ponieważ widzimy obecnie niszę w tym zakresie i wierzymy, że stworzona przez nas pierwsza certyfikowana przychodnia telemedyczna jest odpowiedzią na wyzwania, z którymi zmaga się w tej chwili medycyna w Polsce – mówi Mariusz Czerwiński.

Telemedycyna w Polsce rozwija się już od wielu lat, wciąż jednak są to w większości rozwiązania niszowe i nie posiadały przydzielonych przez państwo certyfikatów.

- My nie chcemy proponować lekarzom i pacjentom kolejnych niszowych rozwiązań, ale kompleksową i certyfikowaną przychodnię telemedyczną. Ta forma kontaktu daje gwarancję tego, że proces terapeutyczny jest zgodny z normami prawnymi w Polsce – podkreśla Czerwiński.

Reklama
Reklama

- Dzięki platformie Medivio lekarze mogą prowadzić cały szereg usług zdrowotnych, czyli przeprowadzać wywiad z pacjentem i diagnozować go, z domu czy z gabinetu. A pacjent ma dzięki temu bardzo szybki i komfortowy dostęp do usług medycznych, nie doświadcza korków czy stania w kolejkach przed gabinetem – mówi.

Platforma odpowiada m. in. za monitorowanie badań pomiarowych wykonywanych przez pacjenta przy użyciu wybranych urządzeń medycznych, w tym sprzętu do EKG, ciśnieniomierzy, wagi czy pulsoksymetrów. Ułatwia również elektroniczną dokumentację medycznej pacjenta oraz kontrolę przyjmowania leków.

- Nasza platforma przypomina na przykład pacjentowi o tym, żeby zażył lek zgodnie z planem terapii. To jest bardzo ważne, bo w tej chwili 60 proc. osób w Polsce nie bierze leków przypisanych przez lekarzy. Aplikacja obejmuje również zachowania prozdrowotne, przypomnienie, że pacjent ma sobie zmierzyć ciśnienie, wykonać EKG… - wymienia Czerwiński.

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama