To jest około 30 nowych albo bardzo zmienionych programów związanych z nową strategią. Strategią nie tylko dotyczącą samego PAIIZ, ale także szerzej Polskiego Funduszu Rozwoju.
No właśnie, plany są takie, że PAIIZ zostanie zastąpiony przez PAHI czyli Polską Agencję Handlu i Inwestycji. Cóż to takiego będzie?
Długo zastanawialiśmy się, w jaki sposób dołączyć ten drugi element, związany z ekspansją polskich firm do działalności PAIIZ. Te działania dotychczas były ograniczone, a teraz podnosimy je z poziomu 2 na poziom 10.
To jakie to będą działania?
Przede wszystkim dwa elementy, na których skupia się nasza uwaga. Po pierwsze, tworzenie zagranicznych przedstawicielstw Agencji. Chcielibyśmy towarzyszyć naszym przedsiębiorcom w maksymalnie dużej bliskości, od obecności lokalnej i regionalnej po towarzyszenie przedsiębiorcom na najbardziej perspektywicznych rynkach zagranicznych. Tak żeby inwestor myśląc o wejściu na konkretny rynek wiedział, że może liczyć na outsourcing ze strony Agencji w postaci biura, doradztwa i całej infrastruktury, która jest potrzeba do wejścia na rynek.
Drugi filar, bardzo istotny, agencja nie będzie działała już tylko samodzielnie, bo tworzymy strukturę, którą roboczo nazywamy Grupą Polskiego Funduszu Rozwoju łączącego wszystkie narzędzia potrzebne polskim przedsiębiorcom – kapitał, kredyt, ubezpieczenia, gwarancje, ubezpieczenia i dotacje.