Wyróżnienie Business Premium od trzech lat trafia do firm mających szczególnie atrakcyjną i korzystną ofertę produktów lub usług skierowanych do biznesu. Uznanie w oczach redakcji „Bloomberg Businessweek Polska", organizatora plebiscytu, zyskały w tym roku zarówno te projekty, które od lat wspierają przedsiębiorców, jak i nowe, które powstały z myślą o szczególnie wymagających klientach. Jak podkreślają przedstawiciele firm, oferty dla tych ostatnich muszą spełniać najwyższe standardy, zachowywać najlepszą jakość i jednocześnie elastyczność, która pozwala szyć ofertę na miarę, pod konkretne oczekiwania.
Podczas gali wręczenia nagród 26 września odbyła się debata „Praktyczne rozwiązania dla biznesu". O tym, czym powinny się charakteryzować dobre produkty dla różnego rodzaju przedsiębiorstw, o nowych technologiach, innowacjach i roli, jaką odgrywają, rozmawiali Michał Czeredys – prezes Arcusa, Rafał Gołębiewski – dyrektor generalny na Polskę Elavonu oraz Leszek Niemycki – wiceprezes Deutsche Banku. Debatę prowadził Cezary Szymanek, redaktor naczelny „Bloomberg Businessweek Polska".
Innowacyjne rozwiązania
Podstawowymi kryteriami, które jury brało pod uwagę, przyznając nagrody, było dostosowanie usługi i produktów do potrzeb rynkowych, ich nowoczesność, efektywność oraz wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów.
Statuetkę Business Premium za wdrażanie nowych technologii w energetyce otrzymała firma Siemens. Jury doceniło szczególnie jej wkład w budowę bloków gazowo-parowych dla PKN Orlen w Płocku i w Elektrociepłowni Gorzów, a także przesuwników fazowych dla PSE.
Deutsche Bank Polska nagrodzono za profesjonalne wsparcie firm z sektora MSP w obrocie handlowym z odbiorcami krajowymi i zagranicznymi. Doceniono także szeroki wachlarz usług faktoringowych – dostępne w Deutsche Banku rozwiązania obejmują m.in. nabycie wierzytelności krajowych i zagranicznych z finansowaniem, administrowanie portfelem połączone z profesjonalnymi rozliczeniami wpieranymi przez nowoczesny system faktoringowy.