Rabaty udzielane w salonach samochodowych podczas zakupu to żadna nowość. Większość producentów próbuje w ten sposób przyciągnąć klientów, szczególnie podczas tzw. wyprzedaży rocznika na początku każdego roku. Czasami przyjmują one formę obniżonej ceny zakupu, a nierzadko dodatkowego wyposażenia opcjonalnego. Od wielu lat jest to norma w branży motoryzacyjnej.
Całkowicie odmienny pogląd ma w tej kwestii Elon Musk, czyli twórca marki Tesla. Kilka dni temu postanowił skrytykować jednego ze swoich pracowników. Powodem było przyznanie rabatu dla klienta na zakup nowego samochodu. Jego oświadczenie przybrało formę listu do pracowników, w którym uważa, że takie działania nie powinny mieć miejsca. Jedynymi sytuacjami, w których klient może liczyć na zniżkę to sprzedaż samochodu demonstracyjnego lub uszkodzonego. Nie powinno do dotyczyć zupełnie nowych pojazdów.