Aktualizacja: 10.10.2016 11:32 Publikacja: 10.10.2016 09:30
Foto: Pixabay
2. Google - marka warta 133,3 mld dolarów. Firma została założona w 1998 r., a jej flagowym produktem jest wyszukiwarka Google. Grupa zatrudnia ponad 50 tys. osób. Ma biura w przeszło 40 krajach na całym świecie. Wartość marki w porównaniu z ubiegłorocznych zestawieniem wzrosła o 11 proc.
Foto: Wikimedia
3. Coca-Cola – marka warta 73,1 mld dolarów. Jedna z ikon masowej kultury w ostatnich kilkudziesięciu latach. Jej recepturę opracował w 1886 r. farmaceuta z Atlanty. Marka należy do koncernu The Coca-Cola Company. Jej wartość w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem spadła o 7 proc.
Foto: Flickr
4. Microsoft - marka warta 72,8 mld dolarów. Jej właściciel kojarzony jest przede wszystkim z produkcją systemów operacyjnych Windows i oprogramowania biurowego Microsoft Office. Założycielem Microsoftu jest Bill Gates – miliarder i legenda branży IT. Wartość marki w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 8 proc.
Foto: Pixabay
5. Toyota – marka warta 53,6 mld dolarów. Należy do japońskiego koncernu motoryzacyjnego, założonego w 1937 r. Jest obecny w 48 krajach, gdzie ma w sumie ok. 3 tys. punktów sprzedaży. Toyota to najcenniejsza marka motoryzacyjna. W 2016 r. jej wartość w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 9 proc.
Foto: Wikimedia
6. IBM – marka warta 52,5 mld dolarów. Należy do jednego z najstarszych koncernów informatycznych, zatrudniającego obecnie około 400 tys. osób. W 2005 r. IBM sprzedał swój dział komputerów PC chińskiej firmie Lenovo. Wartość marki IBM w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem spadła o 19 proc.
Foto: Wikimedia
7. Samsung – marka warta 51,8 mld dolarów. Należy do działającego w wielu branżach koncernu, kojarzonego przede wszystkim z elektroniką, telewizorami i AGD. Zatrudnia on ponad 400 tys. pracowników. Wartość marki w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 14 proc.
Foto: Samsung.com
8. Amazon – marka warta 50,3 mld dolarów. Należy do amerykańskiej firmy założonej w 1994 r., prowadzącej największy na świecie sklep internetowy. Ma centra dystrybucyjne również w Polsce. Wartość marki w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 33 proc.
Foto: Wikimedia
9. Mercedes-Benz - marka warta 43,5 mld dolarów. Należy do niemieckiego koncernu Daimler. To jedna z najstarszych marek na światowym rynku motoryzacyjnym, a zarazem jedna z najbardziej prestiżowych. Jej wartość w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 18 proc.
Foto: Wikimedia
10. GE – marka warta 43,1 mld dolarów. Należy do działającego w wielu branżach konglomeratu General Electric. Zatrudnia on ponad 300 tys. pracowników. Jego początki sięgają 1878 r., kiedy to Edison Electric Light Co. zostało założona przez słynnego wynalazcę Thomasa Edisona. Wartość marki w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 2 proc.
Foto: Wikimedia
1. Apple – marka warta 178 mld dolarów. Od 2013 r. jest liderem rankingu. Producent iPhone'ów, Maców i iPadów kojarzony jest z niepowtarzalnym wyglądem urządzeń i wysoką jakością. Firma została założona w 1976 r. m.in. przez Steve’a Wozniaka i Steve’a Jobsa (zmarł w październiku 2011 r.). Wartość marki w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 5 proc.
2. Google - marka warta 133,3 mld dolarów. Firma została założona w 1998 r., a jej flagowym produktem jest wyszukiwarka Google. Grupa zatrudnia ponad 50 tys. osób. Ma biura w przeszło 40 krajach na całym świecie. Wartość marki w porównaniu z ubiegłorocznych zestawieniem wzrosła o 11 proc.
Już po raz 14. Polska Rada Biznesu przyznała swoje nagrody liderom i wizjonerom polskiej gospodarki. Nagrodzone...
Usługa polega na dopasowaniu inwestycji klienta – lub zbudowaniu portfela od podstaw – do indywidualnej rekomendacji przygotowanej na podstawie jego z celów, sytuacji finansowej, wiedzy o rynku, doświadczenia, podejścia do ryzyka i tolerancji ewentualnych strat.
Sprzedaż chińskich aut bije rekordy w UE, Trump zaskakuje ostrą krytyką Putina, a Macron wzmacnia obecność Franc...
Pół roku po pierwszych zapowiedziach Komitet Stały Rady Ministrów zatwierdził wreszcie powstanie międzyresortowe...
Play i Scaleway, liderzy w dziedzinie telekomunikacji i usług chmurowych z Grupy iliad, ogłaszają strategiczne p...
Phishing, ataki DDoS i złośliwe oprogramowanie to stali bywalcy raportów dotyczących zagrożeń w sieci. Od lat są najczęściej wykorzystywanymi przez cyberprzestępców metodami, ale to nie znaczy, że sposób ich działania się nie zmienia.
Prawie dziesięć lat temu ujawniono aferę dieslową w Volkswagenie. Teraz zapadły wyroki wobec kilku odpowiedzialn...
Gdzie zdobyć wiedzę, która pomoże w zdobyciu patentu motorowodnego?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas