1. Apple – marka warta 178 mld dolarów. Od 2013 r. jest liderem rankingu. Producent iPhone'ów, Maców i iPadów kojarzony jest z niepowtarzalnym wyglądem urządzeń i wysoką jakością. Firma została założona w 1976 r. m.in. przez Steve’a Wozniaka i Steve’a Jobsa (zmarł w październiku 2011 r.). Wartość marki w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 5 proc.
2. Google - marka warta 133,3 mld dolarów. Firma została założona w 1998 r., a jej flagowym produktem jest wyszukiwarka Google. Grupa zatrudnia ponad 50 tys. osób. Ma biura w przeszło 40 krajach na całym świecie. Wartość marki w porównaniu z ubiegłorocznych zestawieniem wzrosła o 11 proc.
3. Coca-Cola – marka warta 73,1 mld dolarów. Jedna z ikon masowej kultury w ostatnich kilkudziesięciu latach. Jej recepturę opracował w 1886 r. farmaceuta z Atlanty. Marka należy do koncernu The Coca-Cola Company. Jej wartość w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem spadła o 7 proc.
4. Microsoft - marka warta 72,8 mld dolarów. Jej właściciel kojarzony jest przede wszystkim z produkcją systemów operacyjnych Windows i oprogramowania biurowego Microsoft Office. Założycielem Microsoftu jest Bill Gates – miliarder i legenda branży IT. Wartość marki w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 8 proc.
5. Toyota – marka warta 53,6 mld dolarów. Należy do japońskiego koncernu motoryzacyjnego, założonego w 1937 r. Jest obecny w 48 krajach, gdzie ma w sumie ok. 3 tys. punktów sprzedaży. Toyota to najcenniejsza marka motoryzacyjna. W 2016 r. jej wartość w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 9 proc.