Reklama

10 marek, które musisz znać

Amerykańscy giganci zdominowali podium, a Apple obroniło pozycje lidera – wynika z tegorocznego rankingu firmy Interbrand.

Aktualizacja: 10.10.2016 11:32 Publikacja: 10.10.2016 09:30

1. Apple – marka warta 178 mld dolarów. Od 2013 r. jest liderem rankingu. Producent iPhone'ów, Maców i iPadów kojarzony jest z niepowtarzalnym wyglądem urządzeń i wysoką jakością. Firma została założona w 1976 r. m.in. przez Steve’a Wozniaka i Steve’a Jobsa (zmarł w październiku 2011 r.). Wartość marki w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 5 proc.

2. Google - marka warta 133,3 mld dolarów. Firma została założona w 1998 r., a jej flagowym produktem jest wyszukiwarka Google. Grupa zatrudnia ponad 50 tys. osób. Ma biura w przeszło 40 krajach na całym świecie. Wartość marki w porównaniu z ubiegłorocznych zestawieniem wzrosła o 11 proc.

3. Coca-Cola – marka warta 73,1 mld dolarów. Jedna z ikon masowej kultury w ostatnich kilkudziesięciu latach. Jej recepturę opracował w 1886 r. farmaceuta z Atlanty. Marka należy do koncernu The Coca-Cola Company. Jej wartość w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem spadła o 7 proc.

4. Microsoft - marka warta 72,8 mld dolarów. Jej właściciel kojarzony jest przede wszystkim z produkcją systemów operacyjnych Windows i oprogramowania biurowego Microsoft Office. Założycielem Microsoftu jest Bill Gates – miliarder i legenda branży IT. Wartość marki w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 8 proc.

5. Toyota – marka warta 53,6 mld dolarów. Należy do japońskiego koncernu motoryzacyjnego, założonego w 1937 r. Jest obecny w 48 krajach, gdzie ma w sumie ok. 3 tys. punktów sprzedaży. Toyota to najcenniejsza marka motoryzacyjna. W 2016 r. jej wartość w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 9 proc.

Reklama
Reklama

6. IBM – marka warta 52,5 mld dolarów. Należy do jednego z najstarszych koncernów informatycznych, zatrudniającego obecnie około 400 tys. osób. W 2005 r. IBM sprzedał swój dział komputerów PC chińskiej firmie Lenovo. Wartość marki IBM w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem spadła o 19 proc.

7. Samsung – marka warta 51,8 mld dolarów. Należy do działającego w wielu branżach koncernu, kojarzonego przede wszystkim z elektroniką, telewizorami i AGD. Zatrudnia on ponad 400 tys. pracowników. Wartość marki w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 14 proc.

8. Amazon – marka warta 50,3 mld dolarów. Należy do amerykańskiej firmy założonej w 1994 r., prowadzącej największy na świecie sklep internetowy. Ma centra dystrybucyjne również w Polsce. Wartość marki w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 33 proc.

9. Mercedes-Benz - marka warta 43,5 mld dolarów. Należy do niemieckiego koncernu Daimler. To jedna z najstarszych marek na światowym rynku motoryzacyjnym, a zarazem jedna z najbardziej prestiżowych. Jej wartość w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 18 proc.

10. GE – marka warta 43,1 mld dolarów. Należy do działającego w wielu branżach konglomeratu General Electric. Zatrudnia on ponad 300 tys. pracowników. Jego początki sięgają 1878 r., kiedy to Edison Electric Light Co. zostało założona przez słynnego wynalazcę Thomasa Edisona. Wartość marki w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem wzrosła o 2 proc.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama