Dział będzie początkowo liczyć 4 osoby z części samochodowej grupy, z firmy mechaniki Toyota Industries Corp i z firm kooperujących Aisin Seiki i Denso. Ekipa będzie odpowiadać za zaplanowanie strategii projektowania i sprzedaży pojazdów elektrycznych, aby dotrzymać tempa światowym przepisom o emisji spalin - poinformował rzecznik Toyoty, Itsuki Kurosu. Następnie ekipa ta będzie rosnąc zależnie od potrzeb, dołączą do niej inżynierowie, projektanci i inni współpracownicy różnych pionów firmy.
- Przepisy o pojazdach z małą emisją spalin zmieniają się bardzo szybko, my też musimy szybko reagować -wyjaśnił rzecznik. -Nowy dział dzięki małym rozmiarom będzie bardziej elastyczny w planowaniu i podejmowaniu decyzji, aby przyspieszyć proces opracowywania pojazdów elektrycznych.
Japońska grupa zainwestowała bardzo dużo w pojazdy na ogniwo paliwowe, które uważała dotąd za najlepszą ekologiczna alternatywę dla tradycyjnych samochodów. W październiku oświadczyła, że chce projektować pojazdy wyłącznie elektryczne.
Toyota produkuje do lat bardzo kompaktowe samochody elektryczne, ale dodając do swej gamy modele o dużej autonomii odejdzie od pierwotnego postawienia na pojazdy hybrydowe i napędzane wodorem.
W odróżnieniu od konkurentów, takich jak Nissan, VW czy Tesla, którzy uważają pojazdy elektryczne za przyszłość motoryzacji, Toyota twierdziła dotychczas, że napęd elektryczny nie ma racji bytu dla pojazdów dalekiego zasięgu z powodu wysokich kosztów baterii i czasu ich ładowania. Toyota obiecała, że do 2050 r. wszystkie jej samochody będą czyste, bez emisji spalin.