Coraz dłuższe kolejki do lekarzy

NFZ radzi sobie coraz gorzej z zapewnieniem Polakom szybkiego powszechnego dostępu do opieki zdrowotnej.

Publikacja: 25.11.2016 06:10

Coraz dłuższe kolejki do lekarzy

Foto: 123rf.com

Pacjenci czekają w coraz dłuższych kolejkach do specjalistów i na szpital mimo że Fundusz dysponuje większymi środkami - pisze "Gazeta Polska Codziennie".

"Kontrola NIK wykazała, że decyzja o likwidacji Narodowego Funduszu Zdrowia, zapowiedziana przez ministra Konstantego Radziwiłła na 1 stycznia 2018 r., jest ze wszech miar słuszna" – pisze dziennik.

"Mimo coraz większych kwot, którymi NFZ dysponował w ubiegłym roku, nie poprawiła się dostępność pacjentów do lekarzy. Mało tego, część środków wyciekła z systemu. Fundusz nie był w stanie tego opanować" – czytamy w artykule.

Czas oczekiwania na wizytę u okulisty wzrósł z 53 dni w 2014 r. do 60 dni w 2015 r. Jeszcze dłużej trzeba było czekać na przyjęcie w poradni kardiologicznej – średnio 98 dni. Cierpiący z powodu chorób tarczycy oczekiwali w ub.r. średnio na przyjęcie przez endokrynologa 164 dni (w 2014 r. – 143 dni). Pacjentki z osteoporozą wyjątkowo musiały się uzbroić w cierpliwość, bo średni czas oczekiwania wyniósł 296 dni – wylicza "GPC".

Wydłużył się również czas oczekiwania na przyjęcie do szpitala.

Kontrola NIK wykazała też, że Fundusz wydał niemal 6,5 mln zł na refundację leków zapisanych przez zmarłych lekarzy lub na nieżyjących pacjentów.

"Nie doszłoby do tych nieprawidłowości, gdyby w NFZ działał system komputerowy, który jest tworzony bez powodzenia od 10 lat" – podsumowuje gazeta.

Biznes
Cła Trumpa nielegalne? Cyfrowa suwerenność Europy i plan ratunkowy Niemiec
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Drugi kwartał w CD Projekcie powinien być całkiem dobry
Materiał Promocyjny
Demografia i niepewność regulacyjna to niejedyne wyzwania dla handlu
Biznes
Umiarkowany optymizm polskiego biznesu
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
XTPL mocno wierzy w swoją technologię. Chce mocno zwiększyć sprzedaż
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont