Choć według dostępnych danych sprzedaż komputerów osobistych zarówno na świecie, jak i w Polsce w ostatnich kwartałach słabnie, to zdaniem T-Mobile Polska warto ponownie wejść w ten segment rynku. Chociażby dlatego, że przenośne komputery mają lepsze perspektywy niż tablety, którymi telekomy dość długo kusiły abonentów mobilnego dostępu do Internetu. Najbardziej widoczny pod tym względem był właśnie T-Mobile.
– Naszym celem jest zaproponowanie klientom najkorzystniejszego na rynku pakietu usług mobilnych wraz urządzeniem. Dlatego wraz z promocją gwiazdkową laptopy wracają do oferty T-Mobile. Patrząc na trendy rynkowe, widać, że popyt na te urządzenia utrzymuje się na stałym poziomie, a w przyszłym roku spodziewamy się na nawet jego wzrostu – mówi „Rzeczpospolitej" Piotr Markowski, dyrektor departamentu marketingu rynku prywatnego T-Mobile Polska.
Operator ten wraca do sprzedaży laptopów po około trzech latach przerwy. Wcześniej miał na tym polu sukcesy: gdy firmą kierował Miroslav Rakowski, jej udział w bieżącej sprzedaży przenośnych komputerów sięgał nawet 12 proc.
Podejście jego konkurentów do tego typu produktów jest różne. Przegląd stron internetowych nie wystarcza, aby je w pełni poznać, bo na półkach w sklepach asortyment bywa inny. Mimo to odwiedziny w Internecie pozwalają sobie wyrobić zdanie, jak telekomy podchodzą do sprzedaży laptopów. Jeśli je mają w ofercie, to nieliczne, zwykle jest to trzech, czterech producentów.
T-Mobile wykorzystuje promocyjną aktywność Lenovo i proponuje urządzenia tylko tej firmy. Ma je w ofercie także Play (ale też Asusa, MSI czy HP). Trzy modele laptopów proponuje abonentom Orange Polska, choć trudno je dostrzec, przeglądając portal operatora. Jak wyjaśnia Zbigniew Drohobycki z biura prasowego Orange Polska, telekom proponuje laptop przede wszystkim wtedy, gdy chce zatrzymać abonenta (w tzw. ofercie utrzymaniowej przez telefon). Niewykluczone, że podobnie działa Polkomtel, operator sieci Plus. Poprzez jego stronę WWW nie zamówimy usługi w pakiecie z laptopem.