Co trzecia opona chińska

Chińscy producenci umacniają się w Polsce. W segmencie najtańszych opon mają jedną trzecią rynku.

Aktualizacja: 15.03.2017 20:41 Publikacja: 15.03.2017 20:20

Co trzecia opona chińska

Foto: 123RF

W tym roku sprzedaż opon do samochodów osobowych w Polsce może przekroczyć 12,5 mln sztuk, szacuje dyrektor handlowy Continental Opony Polska Jerzy Mendala. Po ponad dwóch miesiącach popyt zwiększył się o 6 proc. – Jestem optymistą i nie widzę zagrożeń dla tej prognozy – dodaje Mendala. Wskazuje przy tym na ponad 6-procentowy wzrost konsumpcji oraz wysoką sprzedaż aut nowych oraz import używanych.

W 2016 roku klienci kupili 11,8 mln opon, o 13 proc. więcej niż rok wcześniej. Opon letnich kupili o 14 proc. więcej, zimowych o 10 proc. Sprzedaż rozkłada się po równo na opony zimowe i letnie (po 48 proc. rynku), zaś 4 proc. zajęły gumy całosezonowe.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki