Reklama
Rozwiń
Reklama

Co trzecia opona chińska

Chińscy producenci umacniają się w Polsce. W segmencie najtańszych opon mają jedną trzecią rynku.

Aktualizacja: 15.03.2017 20:41 Publikacja: 15.03.2017 20:20

Co trzecia opona chińska

Foto: 123RF

W tym roku sprzedaż opon do samochodów osobowych w Polsce może przekroczyć 12,5 mln sztuk, szacuje dyrektor handlowy Continental Opony Polska Jerzy Mendala. Po ponad dwóch miesiącach popyt zwiększył się o 6 proc. – Jestem optymistą i nie widzę zagrożeń dla tej prognozy – dodaje Mendala. Wskazuje przy tym na ponad 6-procentowy wzrost konsumpcji oraz wysoką sprzedaż aut nowych oraz import używanych.

W 2016 roku klienci kupili 11,8 mln opon, o 13 proc. więcej niż rok wcześniej. Opon letnich kupili o 14 proc. więcej, zimowych o 10 proc. Sprzedaż rozkłada się po równo na opony zimowe i letnie (po 48 proc. rynku), zaś 4 proc. zajęły gumy całosezonowe.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Wojna na torach i w sieci, spór o Mercosur i presja klimatyczna Indii
Biznes
Electromobility Poland wraca do gry. 4,5 mld zł z KPO na nowy projekt
Biznes
Nvidia traci inwestorów. Czy AI przestaje być złotym dzieckiem Wall Street?
Biznes
Jak zamienić marketing w motor napędowy biznesu? Premiera nowego modelu i debata ekspertów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Dywersja na kolei, Trump poprze sankcje na partnerów Rosji i apel von der Leyen
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama