Jednym z głównych celów OT Logistics na 2017 r. jest sfinalizowanie akwizycji na Bałkanach. – W najbliższych tygodniach chcielibyśmy zamknąć transakcję nabycia czarnogórskiego portu w Barze oraz zakup tamtejszego przewoźnika kolejowego AD Montecargo, czekamy już tylko na zatwierdzenie umowy przez odpowiednie instytucje Czarnogóry.
Ponadto do połowy tego roku chcielibyśmy zakończyć rozmowy w sprawie przejęcia kontrolnego pakietu akcji portu w Rijece – mówi Ireneusz Miski, wiceprezes OT Logistics. Dziś spółka w chorwackiej firmie ma 20,8 proc. udziałów.
Z kolei w Świnoujściu OT Logistics, kosztem 35 mln zł, buduje magazyn na produkty rolnicze i niezbędną infrastrukturę portową. Ponadto jeszcze w tym roku może ruszyć budowa morskiego terminalu agro w porcie gdańskim. Koszt jego budowy szacowany jest na 200–250 mln zł.
Spółka rozwija też przewozy kolejowe. – W tej dywizji dziś zależy nam przede wszystkim na poprawie efektywności i wyników osiąganych przez nasze firmy zależne – uważa Miski. OT Logistics posiada w Polsce trzy spółki kolejowe. W tym roku chce wokół Kolei Bałtyckiej skupić działalność bocznicową, a wokół STK przewozy.