Największa na świecie grupa samochodowa poinformowała w piśmie do amerykańskiego sędziego nadzorującego realizację ugody, że do Wielkiej Środy 12 kwietnia odkupiła albo zakończyła umowę leasingu 238 tys. samochodów a naprawiła 6200 po przyznaniu się w 2015 r. do instalowania w ich urządzenia zakłamującego testy emisji spalin. Na mocy porozumienia z władzami VW musi odkupić albo naprawić co najmniej 85 proc. tych samochodów do 2019 r., bo inaczej grożą mu nowe kary finansowe.

Grupa z Niemiec zgodziła się zapłacić łącznie w Stanach 25 mld dolarów, w tym wydać do 10,03 mld na skup samochodów silnikami 2,0 l, w lutym podała o wydaniu na to 2,9 mld dolarów.

Sędzią federalny Charles Breyer zaakceptował wstępnie w marcu plan VW zapłacenia  dalszych 1,22 mld dolarów na naprawy albo skup innej grupy samochodów — niemal 80 tys. SUV VW, Audi i Porsche z silnikami 3,0 l. Plan zakłada odkupienie 20 tys. i naprawę pozostałych, ale może powstać konieczność skupienia więcej, jeśli władze nie zatwierdzą planu usunięcia urządzenia zakłamującego. 11 maja sędzia Breyer ogłosi, czy zgadza się na naprawę ok. 60 tys. tych pojazdów.