PSA Retail, filia dystrybucji pojazdów grupy ma w Europie 300 placówek, w tym 130 we Francji i zatrudnia 10 tys. ludzi. To mała część łącznej liczby salonów sprzedaży, ale stanowi większość obecności grupy w centrum dużych miast
- W perspektywie 4-5 lat trzeba mieć ok 30 takich wyposażonych ośrodków w Europie — oświadczył dyrektor PSA Retail, Xavier Duchemin podczas inauguracji pierwszego nowego salonu w XVI dzielnicy Paryża.
Ta koncepcja początkowo testowana przez 6 miesięcy i stopniowo rozszerzana polega na zgromadzeniu na powierzchni 500 m2 wszystkich trzech marek grupy, podczas gdy dotąd wystawiano na niej tylko jedną markę. W każdej z nich będzie przylegli hall z wystawionymi dwoma, a może nawet jednym samochodem. Z resztą gamy będzie można zapoznawać się na ekranach dotykowych.
Dla zyskania miejsca, inne samochody i serwis zostaną przeniesione do podziemia o powierzchni 4 tys. m2. Aby nie zakłócać strategii dotyczących rożnych marek, realizowanej przez grupę od kilku lat, strefy poszczególnych marek będą odróżniać się kolorami: szaro-niebieska Peugeota, wielobarwna z elementami drewnianymi Citroena i brylantowa na czarnym tle dla marki premium DS.
Duchemin zapytany czy w nowej koncepcji wzięto też pod uwagę markę Opla uchylił się od odpowiedzi, bo transakcja kupna tej marki nie została jeszcze zakończona.