Dr Irena Eris dwukrotnie zwiększy moce produkcyjne

Do 60 mln sztuk kosmetyków wzrosną moce produkcyjne Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris. Umożliwi to warta 45 mln zł inwestycja w nową halę fabryczną w podwarszawskim Piasecznie.

Aktualizacja: 23.05.2017 11:19 Publikacja: 23.05.2017 11:11

- Świat stoi otworem przed polskimi firmami kosmetycznymi. Liczymy na międzynarodową ekspansję – mówi Henryk Orfinger, współwłaściciel i prezes rodzinnej spółki LK Dr Irena Eris, która wiosną ruszyła z budową nowej hali fabrycznej. Ma ona powiększyć o prawie 4 tys. mkw powierzchnię produkcyjną firmy podwajając jej moce produkcyjne. Prezes Orfinger nie kryje, że głównym powodem rozbudowy zakładu jest planowany rozwój eksportu.

W ostatnich latach sprzedaż zagraniczna firmy, która swoje produkty wysyła do 60 krajów, zwiększa się znacznie szybciej niż (także rosnąca) sprzedaż w kraju. Ubiegłoroczny, 13,3 proc. wzrost przychodów LK Dr Irena Eris, które sięgnęły 204 mln zł, był w dużej części właśnie zasługą eksportu. Jego udział w sprzedaży sięga już 20 proc. a w kolejnych latach powinien dalej rosnąć (nawet do 50 proc.) ułatwiając firmie osiągnięcie 350 mln zł przychodów w perspektywie pięciu najbliższych lat.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu