Reklama

Harleye z Tajlandii

Amerykański producent kultowych motocykli Harley-Davidson ogłosił zamiar uruchomienia fabryki w Tajlandii, która ma produkować na szybko rosnący rynek Azji Pld. -Wsch. Nie spodobało się to związkowcom

Aktualizacja: 05.06.2017 12:29 Publikacja: 05.06.2017 11:25

Harleye z Tajlandii

Foto: Bloomberg

Nie ujawniono wielkości inwestycji w prowincji Rayong, na południowy wschód od Bangkoku, w tajskim zagłębiu motoryzacyjnym, gdzie działają już zakłady kilku innych firm samochodowych. Dyrektorka od PR w firmie, Katie Whitmore stwierdziła, że w 2016 r. firma osiągnęła najlepsze wyniki w regionie Azji-Pacyfiku, ale nie podała żadnych liczb.

- Ośrodek produkcyjny w Tajlandii pozwoli nam szybciej reagować w regionie krajów ASEAN i w Chinach, zapewni większą konkurencyjność. Zwiększenie dostępu i proponowanie przystępniejszych cen naszym klientom w regionie ma zasadnicze znaczenie dla rozwoju całej firmy — powiedziała i zastrzegła, że Hartey-Davidson nie zamierza wcale zmniejszać zatrudnienia w swych fabrykach w Stanach.

Nowa fabryka pozwoli firmie z Milwaukee w stanie Wisconsin unikać cła 60 proc. w eksporcie motocykli do Tajlandii i uzyskać ulgi podatkowe w eksporcie jednośladów do sąsiednich krajów na podstawie porozumienia handlowego członków ASEAN. Amerykanie uruchomili w 2011 r. fabrykę w Indiach, mają też montownię w Brazylii.

Informacja o inwestycji w Tajlandii podana przez „New York Times" wywołała gniewną reakcję przewodniczącego branżowego związku zawodowego United Steelworkers International, Leo Gerarda, który oświadczył, że decyzja firmy „jest afrontem dla amerykańskich ludzi pracy i dla setek tysięcy motocyklistów Harleya w całym kraju". Gerard uważa ponadto, że przeniesienie produkcji poza Stany „zagraża sukcesowi, jaki Harley odnosił od lat". Związek liczący 850 tys. członków w Ameryce Płn. ma p; przedstawicieli w zakładach Harleya w 2 stanach USA.

Katie Whitmore stwierdziła jednak, że motocykle montowane w Tajlandii będą mieć „ten sam autentyczny wygląd, gang silnika i wywoływać odczucia", co sztuki powstające w USA.

Reklama
Reklama

Popyt na te ciężkie jednoślady maleje w Stanach z powodu starzenia się pokolenia tzw. baby boomers, które było głównym segmentem odbiorców, a także na skutek konkurencji indyjskiej marki Polaris Industries czy japońskiej Hondy, które oferują niższe ceny.

Biznes
Asseco pokazuje wyniki. Polska noga rośnie najmocniej
Biznes
Polska gospodarka przyspiesza, fundusze obligacji, chmurowy sojusz Amazon–Google
Biznes
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Zaproszenie AfD było błędem. Związek Przedsiębiorców Rodzinnych koryguje stanowisko
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama