Reklama

PSA może przejąć Opla

Komisja Europejska zaaprobowała bez warunków kupno Opla przez PSA Peugeot Citroen

Aktualizacja: 06.07.2017 10:37 Publikacja: 06.07.2017 09:26

PSA może przejąć Opla

Foto: Bloomberg

Komisja po przeanalizowaniu wpływu tej operacji na europejskie rynki samochodowe doszła do wniosku, że odkupienie od General Motors za 2,2 mld euro jego europejskiej filii nie stworzy problemów z konkurencją.

Francuska grupa ma przejść wyłączną kontrolę nad całością Opla, kupi jego aktywa i udziały związane z nim, także zakłady marki Vauxhall, a wspólnie z bankiem BNP Paribas — działalność w Europie finansowej filii GM, GM Financial Europe.

Wraz z komunikatem Brukseli PSA potwierdziła harmonogram transakcji: w drugim półroczu spodziewa się decyzji europejskiego pionu konkurencji o przejęciu GM Financial Europe, a przed końcem 2017 r. finalizacji kuponom całości aktywów Opla. „Dziś został przekroczony istotny etap. Ekipy koncentrują się obecnie na realizacji innych warunków niezbędnych do dopięcia tej operacji przewidzianego pod koniec roku" — oświadczył szef programów i strategii w PSA, Patrice Lucas.

PSA liczy już w tym roku na pierwsze wspólne produkty obu firm. W czerwcu pokazała Citroena C3 Aircross, wersje SUV C3 Picasso, który jako pierwszy samochód firmy francuskiej będzie produkowany w fabryce Opla w Hiszpanii.

Komisja Europejska stwierdziła, że jej postępowanie wyjaśniające wykazało, iż „nowy podmiot będzie nadal mieć do czynienia z silną konkurencją ze strony takich firm jak Renault, VW, Daimler, Ford, Fiat i różnych rywali azjatyckich. Co się tyczy produkcji i sprzedaży pojazdów, to łączny udział rynkowy obu firm jest względnie mały na wszystkich rynkach, których to dotyczy. Obie grupy przekraczają 40 proc. udziału jedynie w 2 krajach, Estonii i Portugalii, w segmencie małych furgonetek, uzyskując w każdym z nich wzrost poniżej 5 proc. ".

Reklama
Reklama

„Jeśli zaś chodzi o rynki dystrybucji hurtowej i detalicznej, Komisja wykluczyła możliwość szkodliwych skutków tej operacji z powodu różnych kanałów dystrybucji stosowanych przez PSA i Opla oraz obecności niezależnych dystrybutorów, importerów i detalistów" — brzmi uzasadnienie Brukseli.

Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Biznes
Elon Musk jest jeszcze bogatszy. Jako pierwszy przekroczył rekordową granicę
Biznes
NATO dwóch prędkości, pożyczka dla Ukrainy i chińskie surowce dla Europy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama