Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 02.08.2017 06:11 Publikacja: 01.08.2017 21:46
Foto: Bloomberg
Koncern motoryzacyjny, który powstał po połączeniu francuskiej Grupy PSA i niemiecko-brytyjskiego Opla/Vauxhalla z udziałem w rynku zbliżonym do 17 proc. i pięcioma markami – Peugeot, Citroen, DS, Opel i Vauxhall – wyprzedzi Grupę Renault i będzie drugi pod względem wielkości po Grupie Volkswagena.
PSA zapłaciła General Motors za europejską część amerykańskiego koncernu 2,2 mld euro. Synergia wynikająca z tej fuzji szacowana jest na 1,7 mld euro rocznie. Ma ona polegać między innymi na wykorzystywaniu wspólnych platform np. dla Corsy, Peugeota 208 i Citroena C3. Wspólne będą także zakupy oraz koszty ponoszone na badania i rozwój. Najbliższy cel to dojście do wspólnej sprzedaży 5 mln aut. W 2016 PSA i Opel sprzedały razem 4,3 mln samochodów.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Trump grozi 30 proc. cłami na towary z UE, Ryanair dogaduje się z Modlinem i zwiększa siatkę połączeń, a Bruksel...
KE chce drastycznie podnieść akcyzę na papierosy i wyroby tytoniowe, a częścią uzyskanych w ten sposób przez kra...
Truskawki, wprawdzie nie z kluskami i jogurtem, ale ze śmietaną można jeszcze na Wimbledonie kupić, ale kibice ż...
Finansowanie dla polskich start-upów gwałtownie spada. W Rzymie państwa europejskie ustalają szczegóły odbudowy...
Do 22,5 zł rosły notowania Pepco Group na otwarciu czwartkowej sesji w reakcji na wyniki i plany handlowego prze...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas