Gość zaznaczył, że Polska ma potencjał, żeby sprzedawać polskie towary i usługi na rynkach zagranicznych. - To jest kompetencja Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu - mówił Pisula.
Dodał, że Polska jest jedną z najgorętszych lokalizacji dla inwestycji w całej Europie. - Inwestorzy kłębią się, żeby się do Polski dostać. W tym roku wartość inwestycji obsługiwanych przez PAIH jest o 40 proc. wyższa niż w 2016 r., który był prawie rekordowy. Wtedy było to 3,7 mld euro, teraz mamy inwestycje o wartości 6 mld euro. To jest wynik bardzo pomyślnych warunków ekonomicznych w kraju – tłumaczył.
Pisula podkreślił, że wychodzenie za granicę to interes dla dorosłych i dojrzałych firm. - Trudno jest przekonywać firmy, które w ogóle nie biorą tego pod uwagę lub się im nie chce – ocenił.
Zaznaczył, że jest bardzo dużo polskich firm, które widzą olbrzymi potencjał w sprzedaży zagranicznej. - Już teraz obsługują rynek unijny, ale on się robi dla nich za ciasny. Podążamy w ślad za przedsiębiorcami i staramy się dodać wartość do tego, co już robią - mówił gość.