Gen. Volker Wieker podpisał dokument, który uruchamia spodziewaną od dawna rywalizację śmigłowców CH-53K Lockheeda Martina z mniejszymi o dwóch rotorach CVH-47 Boeinga. Niemcy nie sprecyzowali, który z modeli ma ich preferencję.
Resort obrony zamierza w II półroczu 2018 zwrócić się do producentów o informacje, po zakończeniu prac nad zdolnością operacyjną nowej floty, zawarcie kontraktu powinno nastąpić w połowie 2020 r., a dostawy zaczęłyby się w 2023. Śmigłowce zastąpią obecne CH-53G. Decyzja gen. Wiekera przewiduje kontrakt na wyprodukowanie i na serwisowanie tych maszyn, Airbus i firmy niemieckie chciały, by resort rozdzielił zamówienie na dwa odrębne. Warunki kontraktu będą przewidywać, że serwisowanie będzie odbywać się w Niemczech, ale bez wymagania, by robiła to jakaś firma niemiecka.