SAP - najwięcej warta niemiecka marka

Niemiecki koncern informatyczny SAP to najwięcej warta niemiecka marka. SAP jest wart niemal 49 mld dolarów.

Aktualizacja: 26.01.2018 09:35 Publikacja: 26.01.2018 08:58

SAP - najwięcej warta niemiecka marka

Foto: Bloomberg

ula

Listę BrandZ Rankings - najbardziej wartościowych niemieckich marek sporządziła firma analityczna Kantar Millward Brown i brytyjski koncern medialny WPP.

Na drugim miejscu znalazła się Deutsche Telekom, warta 39 mld dolarów.

W sumie wszystkie niemieckie firmy, które znalazły się na liście są warte niemal 306 mld dolarów. Lista ma 50 pozycji. - Niemieckie marki uchodzą za wiarygodne i cieszą się zaufaniem konsumentów - podkreślają autorzy listy. Jednocześnie nie są raczej uważane przez konsumentów za innowacyjne.

Lista pokazuje także wciąż ogromne znaczenie przemysłu motoryzacyjnego w Niemczech. W pierwszej 10. znalazły się trzy koncerny motoryzacyjne: BMW na trzecim miejscu, Mercedes-Benz na na czwartym oraz Audi na 10 pozycji. Na liście jest także firma Bosch - producent części do niemieckich samochodów (9 miejsce), a na miejscach 15 i 17 odpowiednio marki Porsche i Volkswagen.

W pierwszej dziesiątce znalazły się poza tym także: koncern logistyczny DHL (5 miejsce - 18,3 mld dol.), Siemens (6 miejsce - 15,2 mld), Aldi (7 miejsce - 12,9 mld) oraz Adidas (8 miejsce - 11,8 mld).

Koncern SAP SE, założony w 1972 r., jest dostawcą oprogramowania biznesowego ERP. Szacuje się, że obecnie na całym świecie jest około 121 tys, instalacji produktów SAP używanych przez 47 800 klientów. Z produktów SAP korzysta 12 mln użytkowników w 120 krajach. Liczba klientów korzystających w Polsce z rozwiązań SAP przekracza 1,5 tys.

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne