Listę BrandZ Rankings - najbardziej wartościowych niemieckich marek sporządziła firma analityczna Kantar Millward Brown i brytyjski koncern medialny WPP.
Na drugim miejscu znalazła się Deutsche Telekom, warta 39 mld dolarów.
W sumie wszystkie niemieckie firmy, które znalazły się na liście są warte niemal 306 mld dolarów. Lista ma 50 pozycji. - Niemieckie marki uchodzą za wiarygodne i cieszą się zaufaniem konsumentów - podkreślają autorzy listy. Jednocześnie nie są raczej uważane przez konsumentów za innowacyjne.
Lista pokazuje także wciąż ogromne znaczenie przemysłu motoryzacyjnego w Niemczech. W pierwszej 10. znalazły się trzy koncerny motoryzacyjne: BMW na trzecim miejscu, Mercedes-Benz na na czwartym oraz Audi na 10 pozycji. Na liście jest także firma Bosch - producent części do niemieckich samochodów (9 miejsce), a na miejscach 15 i 17 odpowiednio marki Porsche i Volkswagen.
W pierwszej dziesiątce znalazły się poza tym także: koncern logistyczny DHL (5 miejsce - 18,3 mld dol.), Siemens (6 miejsce - 15,2 mld), Aldi (7 miejsce - 12,9 mld) oraz Adidas (8 miejsce - 11,8 mld).