Reklama

Facebook próbuje porządkować e-treści

W środę firma Marka Zuckerberga poda wyniki za 2017 r. Padnie wiele pytań o zmiany wprowadzane, by wyeliminować fałszywe treści krążące po internecie.

Publikacja: 29.01.2018 20:00

Facebook próbuje porządkować e-treści

Foto: Bloomberg

Styczniowa zapowiedź Marka Zuckerberga zwiastująca redukcję liczby treści pochodzących od rozmaitych wydawców internetowych wyświetlanych na „ścianach" użytkowników, od razu wywołała wielką falę krytyki w branży wydawniczej.

Rupert Murdoch, mediowy magnat, do którego koncernów należą m.in. „The Wall Street Journal", i brytyjskich „The Times" oraz „The Sunday Times", poszedł w tej krytyce najdalej, głosząc publicznie, że jeśli Facebook zmierza do oceniania wiarygodności i jakości treści, w których dystrybucji pośredniczy, to powinien wydawcom za te, które pomyślnie przejdą takie oceny, zacząć wreszcie płacić w modelu, w jakim operatorzy sieci kablowych płacą dziś właścicielom płatnych kanałów telewizyjnych (czyli, w uproszczeniu, w przeliczeniu na użytkownika). – Wydawcy w oczywisty sposób wzmacniają Facebooka, udostępniając przez niego swoje newsy i inne materiały, a nie są za to adekwatnie wynagradzani – oświadczył.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama