Facebook próbuje porządkować e-treści

W środę firma Marka Zuckerberga poda wyniki za 2017 r. Padnie wiele pytań o zmiany wprowadzane, by wyeliminować fałszywe treści krążące po internecie.

Publikacja: 29.01.2018 20:00

Facebook próbuje porządkować e-treści

Foto: Bloomberg

Styczniowa zapowiedź Marka Zuckerberga zwiastująca redukcję liczby treści pochodzących od rozmaitych wydawców internetowych wyświetlanych na „ścianach" użytkowników, od razu wywołała wielką falę krytyki w branży wydawniczej.

Rupert Murdoch, mediowy magnat, do którego koncernów należą m.in. „The Wall Street Journal", i brytyjskich „The Times" oraz „The Sunday Times", poszedł w tej krytyce najdalej, głosząc publicznie, że jeśli Facebook zmierza do oceniania wiarygodności i jakości treści, w których dystrybucji pośredniczy, to powinien wydawcom za te, które pomyślnie przejdą takie oceny, zacząć wreszcie płacić w modelu, w jakim operatorzy sieci kablowych płacą dziś właścicielom płatnych kanałów telewizyjnych (czyli, w uproszczeniu, w przeliczeniu na użytkownika). – Wydawcy w oczywisty sposób wzmacniają Facebooka, udostępniając przez niego swoje newsy i inne materiały, a nie są za to adekwatnie wynagradzani – oświadczył.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni