Reklama

Microsoft wybiera się na gigantyczne zakupy?

Technologiczny potentat, znany z produkcji systemu operacyjnego Windows, szykuje się na imponującą akwizycję. Koncern założony przez Billa Gatesa na celownik wziął Electronic Arts (EA) – tak przynajmniej podaje amerykański portal branżowy Polygon.

Aktualizacja: 30.01.2018 12:17 Publikacja: 30.01.2018 12:13

Microsoft wybiera się na gigantyczne zakupy?

Foto: Bloomberg

EA to największy wydawca gier na świecie, znany m.in. z takich hitów jak „Fifa”, „Battlefield”, „The Sims” czy „”Need for Speed”, którego kapitalizacja przekracza 35 mld dol. Z nieoficjalnych informacji Polygon wynika, że Microsoft może być zainteresowany również przejęciem PUBG Corp., studia należącego koreańskiego producenta gier Bluehole, które stoi za globalnym sukcesem gry „Player Unknown’s Battlegrounds”. Zdaniem ekspertów, Microsoft, do którego należy konsola Xbox, musi postawić mocniej na gry wideo. Dziś koncern nie ma mocnej pozycji w tym segmencie, choć wcześniej, w 2014 r., przejął za 2,5 mld dol. choćby studio Mojang, twórcę „Minecrafta”. Xbox, co prawda, zawarł umowę z Bluehole, na czasową wyłączność na tytuł„Player Unknown’s Battlegrounds”, ale to zbyt mało, by skutecznie rywalizować na rynku konsol z PlayStation. Sony dla swojej platformy PS4 ma wiele własnych, dużych tytułów, które świetnie się sprzedają, jak np. „Uncharted”, czy „The Last of Us”. I - według analityków - Xboksowi wyraźnie brakuje podobnych projektów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Biznes
Elon Musk nie jest już najbogatszym człowiekiem świata. Jest nowy król bogactwa
Biznes
Rosyjskie drony nad Polską, strategia rozwoju do 2035 i IPO Smyka
Biznes
Tak handel może skorzystać na cyfrowej rewolucji
Reklama
Reklama