W całym roku zarejestrowano w naszym kraju 60 539 pojazdów obu marek (+18 proc.) , co pozwoliło im awansować o jedno miejsce w rankingu: Renault na piąte, Daci na ósme. Cała grupa zwiększyła udział w rynku do ponad 11 proc. Był to udany rok, padły kolejne rekordy sprzedaży, dzięki nowościom: Renault Scenic i Grand Scenic, nowym wersjom Captura, Koleosa, Trafic w luksusowej wersji SpaceClass, Daci Sandero.
Firmy i instytucje kupiły z kolei rekordowe 42 501 samochodów osobowych i dostawczych obu marek, co dało 10,8 proc. udziału w rynku. W segmencie pojazdów dostawczych Renault zajmuje drugie miejsce z udziałem 14,7 proc. Dacia znalazła się na 10. miejscu Obie marki mają 17,9 proc udziału w rynku dostawczaków. Renault pozostaje liderem rynku samochodów specjalistycznych (modyfikowanych) na bazie podwozi.
Model Clio uplasował się na trzecim miejscu pod względem popularności, Captur, Duster i Dokker na pierwszym, a dostawczy Master na drugim.
Kluczem do tego sukcesu jest kompleksowa oferta produktów, z pakietem usług finansowych i posprzedażowych, która obejmuje również specjalne punkty obsługi firm PRO+. Pracujemy nad tym, aby również w przyszłym roku utrzymać ten trend - powiedział dyrektor sprzedaży flotowej Terytorium East, Tomasz Mróz.
Grupa rozwija też współpracę z klientami flotowymi, firma car-sharingu Traficar kupiła tysiąc aut Clio TCe i oferuje je już w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku, w tym roku dojdą Katowice. Trzecim partnerem w tym przedsięwzięciu jest Orlen, który zapewnia paliwo miejsca do parkowania, mycie aut. Renault Polska rozmawia z IKEA o sprzedaży 500 samochodów dostawczych do użytku przez klientów.