Aktualizacja: 24.02.2018 15:07 Publikacja: 24.02.2018 15:07
Li Shufu, prezes Geely
Foto: AFP
Miliarder Li Shufu kupił 9,7 proc. udziałów w firmie ze Stuttgartu poprzez Geely Group, której jest właścicielem, a która zarządza grupą samochodową Geely Automobile - stwierdza komunikat chińskiej grupy. Li stal się największym udziałowcem Daimlera, kupował jego akcje stopniowo w ostatnich tygodniach.
Miliarder szukał w zagranicznych bankach pomocy w sfinansowaniu zakupów, doradzał mu Bank of America. Komunikat Geely podkreśla, że Li chce długofalowo związać się udziałem z Daimlerem, i że nikt, ani Geely Group, ani jakakolwiek inna z holdingu w Zheijang nie ma na razie zamiaru kupowania dodatkowych akcji.
Po awarii systemu energetycznego SEN w październiku przyszła pora na huragany. Oskar i Rafael niszczyły sieć, do 8 listopada przywrócono w Hawanie dostawy elektryczności zaledwie w 20 procentach. Rosja obiecała Kubie dostawę 80 tys. ton oleju napędowego w związku z kryzysem energetycznym.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Polski rząd złożył wniosek o unieważnienie wyroku na mocy którego ma zapłacić australijskiej firmie GreenX Metals 1,3 mld zł odszkodowania. Firma proponuje także ugodę. Chodzi o niedoszłą budowę kopalni węgla koksującego na Lubelszczyźnie.
Niektóre leki przyjmujemy w domu w postaci zastrzyków. Są to na przykład leki przeciwzakrzepowe lub przeciwbólowe. Ze strzykawek i igieł na co dzień korzystają również diabetycy. Po ich użyciu pojawia się pytanie, gdzie wyrzucić tego typu odpady. Wyjaśnia to Główny Inspektorat Sanitarny.
Wyborcza wygrana Donalda Trumpa zapewniła 10 miliarderom dodatkowe 63,5 mld dolarów na skutek wzrostu cen akcji spółek amerykańskich — poinformowała agencja Bloomberga w swoim codziennym rankingu 500 najbogatszych ludzi na świecie Bloomberg Bilionnaires.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Prokuratura odmówiła wszczęcia śledztwa w sprawie rzekomego przekroczenia uprawnień i naruszenia tajemnicy obrończej poprzez zarekwirowanie należącego do Janusza Palikota telefonu, w którym znajdowała się korespondencja z jego obrońcą, mecenasem Jackiem Dubois.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Wraz z coraz większą popularnością samochodów elektrycznych zapotrzebowanie na baterie wzrośnie czterokrotnie do 2030 roku, - prognozuje firma doradcza Bain & Company. Nadal dominować będą ogniwa litowo-jonowe, ale branża intensywnie poszukuje nowych rozwiązań, które zwiększą zasięg i obniżą ceny aut elektrycznych.
Chiny stają się globalnym centrum prac nad technologią latających samochodów. Futurystyczne pojazdy łączące poruszanie się pod drogach z możliwością lotu, wkrótce mogą tam być codziennością. Powstają fabryki i infrastruktura.
Chińska firma CATL wprowadzi na rynek chiński nowy "super akumulator" do samochodów hybrydowych. Bateria ma mieć elektryczny zasięg 400 km i szybkie ładowanie. Taka bateria ustawi na nowo hybrydy plug-in, które mogą mieć zasięg jak auta elektryczne posiadając do tego silnik spalinowy, który możemy wykorzystać na długich trasach.
Baterie potasowo-jonowe to alternatywa dla tradycyjnych systemów litowo-jonowych, dzięki obfitym zasobom potasu na całym świecie. Rewolucją może być też zastosowanie sodu.
Na polskim rynku nieustannie maleje popyt na samochody ciężarowe. Spadki jednak tracą dynamikę.
Nowa Vitara będzie miała napęd elektryczny i oparta jest na koncepcyjnym modelu Suzuki EVX. Auto będzie produkowana w Indiach, zostało opracowane wspólnie z Toyotą i trafi do Europy latem 2025 roku.
Przyszłe decyzje w przemyśle motoryzacyjnym USA będą zapadać w zależności od ostatecznego wyniku wyborów. Zwycięstwo Donalda Trumpa odsunie w czasie realizację ambitnych celów klimatycznych.
Francuskie Biuro Badania Katastrof w Ruchu Lądowym BEA-TT ujawniło w raporcie przyczynę pożaru dwóch elektrycznych autobusów w Paryżu. Będą zmiany w przepisach homologacyjnych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas