Europejski plan produkcji PSA

Grupa PSA opublikowała plan dla Europy dotyczący lokalizacji produkcji silników i skrzyń biegów, aby dostosować się do rosnącego popytu na auta benzynowe i elektryczne. Plan nie dotyczy Niemiec, bo nadal trwają rozmowy ze związkami w Oplu

Aktualizacja: 22.03.2018 07:26 Publikacja: 22.03.2018 06:56

Europejski plan produkcji PSA

Foto: Bloomberg

„Dla przyspieszenia rozwoju i zwiększenia swej konkurencyjności w Europie grupa postanowiła zwiększyć sprawność swej bazy przemysłowej wytwarzając komponenty możliwie jak najbliżej ośrodków produkcji pojazdów, w związku z rosnącą produkcją modeli Opla/Vauxhalla na płytach Grupy PSA z jej silnikami i technologiami. Także dostosować produkcję do oczekiwań klientów z uwzględnieniem zmian technologicznych i energetycznych" — stwierdza komunikat PSA.

Grupa postanowiła wprowadzić trzy zmiany:

- zwiększy produkcję 3-cylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech jak najbliżej zakładów produkujących samochody. Już zwiększyła ją dwukrotnie wobec stanu z 2016 r. w zakładach w Douvrin i Trémery we Francji, a dodatkowo uruchomi od 2019 r. ich produkcję w Tychach i Szentgotthárd na Węgrzech;

- zwiększy od 2019 r. w Valenciennes (Francja) produkcję skrzyń biegów (z udziałem produkcji na licencji japońskiej Aisin), która osiągnie pełną moc 300 tys. EAT6 rocznie w 2020 r. dzięki partnerstwu z AISIN AW. Dotąd te skrzynie powstawały w Japonii i Chinach. Grupa zainwestuje również w dodatkową produkcję ręcznych skrzyń biegów ML w Metz-Borny (Francja) i MB6 w Aspern (Austria) do samochodów klasy wyższej i dostawczych;

Automatyczne skrzynie są bardzo popularne w Stanach, Chinach i Rosji, dużo mniej w Europie, ale ta technologia będzie nabierać znaczenia wraz z rosnącym popytem na miejskie auta, zaostrzaniem norm emisji spalin i rozwojem pojazdów hybrydowych i autonomicznych,, do których ręczne przekładnie nie nadają się.

- przygotuje zakład w Trémery do uruchomienia w 2019 r. produkcji silników elektrycznych. Dzieki spółce j. v. z Nidec Leroy-Somer zakład ten zwiększy tempo pracy 2021 r. w ramach ofensywy elektryfikacyjnej, aby do 2025 r. cała gama pojazdów grupy miała swe odpowiedniki o napędzie elektrycznym.

Decyzje te podjęto na podstawie oceny wydajności zakładów produkcyjnych, a także zgodnie ze zobowiązaniami w ramach nowego projektu „Momentum for Growth", podpisanymi w lipcu 2016 r. przez pięć z sześciu organizacji związkowych.

Nowy plan grupy PSA wyklucza Niemcy, bo Francuzi omawiają obecnie ze związkami zawodowymi Opla/Vauxhalla plan „Pace! " odrodzenia dawnej filii GM. Producent aut Peugeota i Citroena wielokrotnie krytykował wysokie koszty produkcji Opla. Ta firma oświadczyła odrębnie, że będą inwestycje w nowe produkty w Niemczech i w jej zakłady, ale przyszłe wydatki wymagają zawarcia z przywódcami związkowymi umowy o stworzeniu konkurencyjnych struktur.

„Dla przyspieszenia rozwoju i zwiększenia swej konkurencyjności w Europie grupa postanowiła zwiększyć sprawność swej bazy przemysłowej wytwarzając komponenty możliwie jak najbliżej ośrodków produkcji pojazdów, w związku z rosnącą produkcją modeli Opla/Vauxhalla na płytach Grupy PSA z jej silnikami i technologiami. Także dostosować produkcję do oczekiwań klientów z uwzględnieniem zmian technologicznych i energetycznych" — stwierdza komunikat PSA.

Grupa postanowiła wprowadzić trzy zmiany:

Pozostało 81% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca