SUV-y dominują w sprzedaży Volvo

Volvo z roku na rok sprzedaje nad Wisłą coraz więcej samochodów. Odmładzana gama modeli może dodatkowo wzmocnić ten trend.

Publikacja: 30.03.2018 15:10

Volvo XC40 prezentowane podczas International Auto Show w Nowym Jorku

Volvo XC40 prezentowane podczas International Auto Show w Nowym Jorku

Foto: Bloomberg

Jeszcze nie tak dawno, bo w 2010 roku, Volvo Cars stało na progu opłacalności. W 2010 r. szwedzką markę od Ford Motor Company odkupiła chińska firma Geely, płacąc Amerykanom 1,8 miliarda dolarów. Od tego momentu Volvo z roku na rok rośnie w siłę. Przychód netto Volvo Cars w 2017 r. sięgnął 210,9 mld szwedzkich koron, co było wynikiem rekordowym, a marża zysku operacyjnego wzrosła do 6,7 proc. W 2017 roku Volvo Cars sprzedało na całym świecie 571 577 nowych aut osobowych.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Szef sieci Play: Mamy ambicje przegonić Orange
Biznes
Guntram B. Wolff: Ryzykujemy przepłacanie za obronność
Biznes
Atak Iranu, Ormuz i bezpieczeństwo energetyczne, brytyjska strategia przemysłowa
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Będzie likwidacja raportów? Mamy głos ministerstwa