Zdradziła, że w biznesie skierowanym na klienta indywidualnego Netia inwestuje 400 mln zł w sieć światłowodową.
- Tutaj musimy wspomagać się finansowaniem zewnętrznym. Mamy finansowanie pozyskane z polskich banków. Podpisaliśmy też umowę finansowania z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym na 50 mln euro - podała Iwuć.
Gość przyznała, że tradycyjne głosowe usługi stacjonarne maleją u każdego operatora. Na ten spadek dochodów odpowiada się wzrostem na innych produktach.
- Dla klienta detalicznego oferujemy internet, ale też szeroko rozumianą rozrywkę. Mamy streaming tv, VOD, multiscreen, równocześnie oferujemy usługi mobilne. Te produkty u nas rosną - mówiła Iwuć.
- Na rynku biznesowym skupiamy się na usługach bezpieczeństwa. Idziemy również w rozwiązania integratorskie. Np. jesienią zeszłego roku oddaliśmy Kolejom Dolnośląskim projekt budowy symulatora dla maszynistów. Nasze rozwiązania są o 50 proc. tańsze niż zagraniczne – dodała.
Podkreśliła, że klienci mają teraz bardzo duże wymagania.