Reklama
Rozwiń
Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Katarzyna Iwuć: W telekomunikacji trzeba walczyć o każdego klienta

Ceny usług telekomunikacyjnych na polskim rynku są jednymi z najniższych w Europie. Nie ma na horyzoncie żadnego nowego produktu, który dźwignie ten rynek do góry. Trzeba walczyć o każdego klienta – mówi Katarzyna Iwuć, prezes Netii, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 10.04.2018 13:07 Publikacja: 10.04.2018 12:53

#RZECZoBIZNESIE: Katarzyna Iwuć: W telekomunikacji trzeba walczyć o każdego klienta

Foto: tv.rp.pl

UOKiK odwleka decyzję w sprawie przejęcia Netii przez Cyfrowy Polsat.

- Zostawmy tę sprawę urzędnikom. Zakładam, że postępują kompetentnie, zgodnie z własnymi przekonaniami i procedurami - mówiła Iwuć.

- Zmiana akcjonariatu to jedna rzecz, druga to prowadzenie biznesu. Wiemy, co trzeba robić i kontynuujemy wszystkie projekty – dodała.

Gość przyznała, że sytuacja finansowa Netii jest bardzo dobra. - Większość inwestycji jesteśmy w stanie wykonać korzystając z własnych zasobów – stwierdziła.

Reklama
Reklama

Zdradziła, że w biznesie skierowanym na klienta indywidualnego Netia inwestuje 400 mln zł w sieć światłowodową.

- Tutaj musimy wspomagać się finansowaniem zewnętrznym. Mamy finansowanie pozyskane z polskich banków. Podpisaliśmy też umowę finansowania z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym na 50 mln euro - podała Iwuć.

Gość przyznała, że tradycyjne głosowe usługi stacjonarne maleją u każdego operatora. Na ten spadek dochodów odpowiada się wzrostem na innych produktach.

- Dla klienta detalicznego oferujemy internet, ale też szeroko rozumianą rozrywkę. Mamy streaming tv, VOD, multiscreen, równocześnie oferujemy usługi mobilne. Te produkty u nas rosną - mówiła Iwuć.

- Na rynku biznesowym skupiamy się na usługach bezpieczeństwa. Idziemy również w rozwiązania integratorskie. Np. jesienią zeszłego roku oddaliśmy Kolejom Dolnośląskim projekt budowy symulatora dla maszynistów. Nasze rozwiązania są o 50 proc. tańsze niż zagraniczne – dodała.

Podkreśliła, że klienci mają teraz bardzo duże wymagania.

Reklama
Reklama

- Rozwijamy projekty poprawy doświadczeń klientów z korzystania usług Netii. Musimy poprawić wszystkie procesy i procedury, żeby klient wiedział co kupuje i miał jasną ofertę. Poza tym obcowanie z Netią musi być bezproblemowe - tłumaczyła Iwuć.

- W zakresie klienta biznesowego nie możemy przestać skupiać się na tradycyjnych usługach telekomunikacyjnych. Z drugiej strony musimy zbudować nowe produkty. Klienci wręcz oczekują, że jako Netia będziemy do nich przychodzić z nowymi rozwiązaniami – dodała.

W ramach nowych produktów rozwijane są 3 gałęzie.

- Pierwsza rzecz to usługi w chmurze. Druga to bezpieczeństwo sieci. Trzeci filar to usługi integratorskie – wyliczyła Iwuć.

Oceniła, że przychody z segmentu detalicznego i biznesowego są porównywalne.

Przypomniała, że ceny usług telekomunikacyjnych na polskim rynku są bardzo niskie. - Jedne z najniższych w Europie. Nie ma na horyzoncie żadnego nowego produktu, który dźwignie ten rynek do góry. Trzeba walczyć o każdego klienta. Trzeba walczyć jakością sieci i obsługi - tłumaczyła Iwuć.

Reklama
Reklama

- Klienci już sami zauważają, że ceny są niskie i nastawiają się na jakość i spokój z korzystania z usług telekomunikacyjnych – dodała.

Zauważyła, że klienci chcą być cały czas podłączeni do internetu. - Być może trendem będzie dalsze łączenie się operatorów internetu stacjonarnego z mobilny – prognozowała gość.

Kobiety w biznesie

Iwuć podkreśliła, że różnorodność w zarządzie sprzyja wynikom. - Badania pokazują, że gdy ilość kobiet i mężczyzn w zarządach jest zbliżona, to te firmy sobie lepiej radzą. Spójność powinna być tylko w zakresie wartości i wspólnego celu – mówiła.

Przypomniała, że prawa wyborcze w Polsce kobiety zdobyły 28 listopada 1918 r. W Szwajcarii w 1971 r. W Holandii i Francji w latach 60-tych był zakaz pełnienia pewnych funkcji zawodowych. Dopiero od czerwca tego roku kobiety w Arabii Saudyjskiej będą mogły prowadzić samochód. - Musimy mieć świadomość ile się dokonało w okresie 100 lat – zaznaczyła.

- Do tej pory spotykałam przedsiębiorców, którzy cenili kompetencje a nie płeć. Mam wrażenie, że to idzie w tym kierunku – dodała.

Reklama
Reklama

Zauważyła jednak, że kobiety często same deprecjonują swoje umiejętności i nie potrafią prosić o awans czy podwyżkę.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama