Oszczędności i bezpieczeństwo

W dobie nieustannego wyścigu o miano najlepszych w swojej branży każdy czynnik jest istotny, aby zyskać przewagę nad konkurencją. Niezwykle ważne miejsce na tym polu zajmuje wybór optymalnych systemów informatycznych, narzędzi zarządzania drukiem i obiegiem dokumentów oraz monitorowania floty pojazdów.

Publikacja: 12.04.2018 16:34

Podstawą dla nowatorskich firm i instytucji jest takie zorganizowanie pracy, aby była ona najbardziej efektywna przy jak najmniejszym nakładzie kosztów i jednoczesnym ograniczeniu ryzyka popełnienia błędu do minimum. Złoty środek starają się znaleźć codziennie tysiące menedżerów zarówno wielkich korporacji i urzędów, jak i mniejszych przedsiębiorstw czy niewielkich samorządów. Istotny jest przy tym każdy szczegół, który może wpłynąć na funkcjonowanie tych organizacji. Na szczęście z pomocą przychodzi rozwój technologii coraz bardziej dostępnych cenowo. Ważne, że narzędzia dostosowane zostają do indywidualnych potrzeb klienta, dzięki czemu nawet mniejsze firmy coraz częściej decydują się na wykorzystanie takich technologicznych ułatwień jak monitoring pojazdów czy elektroniczny obieg dokumentów.

 

Nie bez znaczenia są także wprowadzane nowe regulacje prawne, chociażby te dotyczące danych osobowych. Wchodzące w tym roku w życie nowe unijne rozporządzenie RODO,  (GDPR) wymusza konieczność przeformułowania procedur stosowanych przez firmy i instytucje nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach Unii Europejskiej. Tym, którzy nie wdrożą wymaganych przez prawo mechanizmów ochrony danych, grożą ogromne kary finansowe, niezależnie, czy są to duże korporacje, czy małe firmy rodzinne. Wobec faktu, że w firmach i instytucjach nieustannie stosowane są kolejne systemy informatyczne, niezbędna staje się ich integracja z zachowaniem dbałości o bezpieczeństwo danych.

 

– Integracja systemów informatycznych jest o tyle istotna, że jednocześnie przyśpiesza pracę i eliminuje ryzyko błędów. Nie należy także zapominać o wdrożeniu systemu, który odpowiada potrzebom i planowi rozwoju organizacji. Spółka Arcus Systemy Informatyczne, która jest za to odpowiedzialna w naszej grupie, oferuje szeroki wachlarz rozwiązań. Mam na myśli zarówno systemy ERP  i CRM Microsoftu, ale również autorskie rozwiązania dostosowane do specyfiki działalności określonych branż. Stawiając na bezpieczeństwo, nie zapominamy jednak o kieszeni naszych klientów – podkreśla Michał Czeredys, prezes Arcus SA.

 

W ten obszar działalności Grupy Arcus wpisują się również systemy do zarządzania dokumentami w wersji elektronicznej. Natomiast jeśli chodzi o rozwiązania skierowane zwłaszcza do biur, pozwalające na znaczne oszczędności, należy wyróżnić urządzenia do nowoczesnej, oszczędnej obsługi korespondencji czy te pozwalające na wprowadzanie oszczędności dzięki kontroli druku. Istotnym czynnikiem jest tutaj także możliwość korzystania z takich rozwiązań na podstawie dzierżawy czy outsourcingu, po które coraz częściej sięgają nowatorskie organizacje i firmy.

 

– Mamy kompleksową ofertę outsourcingową systemów druku. Po uiszczeniu miesięcznej opłaty klient nie musi się niczym martwić. To my zapewniamy serwis i materiały eksploatacyjne. Takie rozwiązania cieszą się coraz większym powodzeniem. Rośnie również liczba dzierżawionych przez nas drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych – wyjaśnia Michał Czeredys.

 

Arcus nie tylko ułatwia pracę biur, ale stara się też nieustannie rozwijać swoją ofertę do umiejętnego zarządzania flotą z wykorzystaniem telematyki. Jest to obszar, w którym firmy i instytucje mogą generować oszczędności. Pomagają w tym narzędzia oferowane przez powstałą w zeszłym roku firmę Geotik. Została ona powołana do życia w wyniku połączenia części T-matic Systems, dotychczas wchodzącej w skład Grupy Arcus ze spółką Rikaline – polskim producentem aplikacji i urządzeń do zarządzania flotą samochodową.

 

– Celem naszych działań w tym obszarze jest zwiększenie obecności na rynku zarządzania flotą samochodową. Oferta Geotiku uzupełniła zestaw rozwiązań T-matic Systems. Będzie skierowana zarówno dla dużych przedsiębiorstw i instytucji, jak i mniejszych podmiotów.

Jeśli chodzi o te drugie, to naszym sztandarowym produktem będzie rozwiązanie Brumgo, czyli wieloplatformowa aplikacja monitoringu GPS działająca na komputerze, telefonie i tablecie (iOS/Android). Jej podstawową zaletą jest prostota instalacji – podkreśla Czeredys.

 

Biznes
Przenieśli produkcję z Polski do Niemiec i Rumunii. Grupowe zwolnienia na Pomorzu
Biznes
Państwowa agencja chce przejąć dawną spółkę Marka Falenty
Biznes
Totalizator Sportowy ma nowego prezesa. Została nim była podsekretarz stanu w MSZ
Biznes
Polski potentat meblarski rozważa przejęcia za granicą. Kto jest na celowniku?
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Jak wzrost wydatków na zbrojenia wpłynie na gospodarkę?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego