Reklama zniknęła już z kanałów promocyjnych marki w mediach społecznościowych. Materiał miał promować nowe produkty firmy, takie jak bezprzewodowe słuchawki i zegarek z czujnikiem tętna – informuje BBC.

W reklamie pokazywano reakcję kilku osób, odsłuchujących nagrania głosowe od swoich bliskich. W jednej z sekwencji pojawiła się muzułmanka w chuście na głowie oraz jej syn, występujący jako drag queen. „Nie przejmujesz się tym, że ludzie patrzą lub oceniają cię inaczej, bo masz syna, który występuje jako drag” – mówi mężczyzna przebrany za kobietę w wiadomości do matki.

Scena wywołała oburzenie w mediach społecznościowych. Pojawiły się komentarze, że reklama świadczy o „niewrażliwości” Samsunga na społeczność muzułmańską. Kilka osób uznało, że była to „próba forsowania ideologii LGBT”. Pojawiły się też głosy broniące reklamy i krytykujące koreański koncern za jej usunięcie. „Wyobraź sobie, że obraża i zagraża ci miłość matki do dziecka” — napisał jeden z użytkowników Instagrama.

Samsung zamieścił na Facebooku post informujący, że zdaje sobie sprawę, że wideo „może być postrzegane jako niewrażliwe i obraźliwe” i poinformował o zdjęciu reklamy.

Singapur pozostaje w dużej mierze konserwatywny w kwestiach LGBTQ, mimo że lokalne grupy wzywają do większej akceptacji – pisze BBC. Członkowie lokalnej społeczności LGBTQ także wyrazili swoje rozczarowanie usunięciem reklamy.

Czytaj więcej

Zasugerowali, że kobiety są jak krowy. Afera w Korei Południowej